از جایگاه مجلس دفاع کنید


یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها با انتقاد از تضعیف جایگاه مجلس خواستار بازگشت مجلس به راس امور شد.

به گزارش سادس، محمدرضا صباغیان در اخطاری با استناد به اصل ۷۱ و ۷۴ قانون اساسی در  جلسه علنی امروز مجلس خطاب به رئیس مجلس، بیان کرد: امام فرمودند که مجلس در راس امور است. قانون اساسی نیز این را می گوید. اما امروز متاسفانه نه تنها مجلس در راس امور بلکه در پایین امور نیز قرار ندارد.

وی با انتقاد از عملکرد شورای اقتصادی قوا و دولت در ادامه اظهار کرد: امروز نیز ستاد کرونا برای کل کشور و حتی مجلس نیز تصمیم می گیرد و می گوید مجلس باید تعطیل شود، در حالی که یک نفر از مجلس در این ستاد ملی حضور ندارد. این توهین به مجلس است و شما باید از جایگاه مجلس دفاع کنید. 

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس تصریح کرد: انتظار داریم یکبار به حضور مقام معظم رهبری برسید و بگویید که چیزی از مجلس جز یک ساختمان با ۲۹۰ آدم باقی نمانده است.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: الفاظی که شما در تذکر خود به کار بردید درست نیست. مجلس پابرجاست و به وظایف قانونی خود عمل می کند. در خصوص اشکالی که در بحث کرونا فرمودید در صحن بحث شد و شما به علت کسالت حضور نداشتید. این نقص وجود دارد و مجلس باید در ستاد ملی کرونا نماینده داشته باشد. مکاتبات آن نیز انجام شده است. اما نباید به این شکل به مجلس توهین شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *