راه آهن بوشهر در قرارداد بلندمدت ایران و چین گنجانده شود


سادس/بوشهر رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر عنوان کرد:مهمترین چالش پروژه راه آهن بوشهر-شیراز تأمین مالی آن است که پیشنهاد شد طرح در قرارداد بلندمدت ایران و چین گنجانده شود و یا به صورت بیع متقابل به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار گردد.

عبدالکریم جمیری در خصوص نشست مجمع نمایندگان استان بوشهر با معاون اول رئیس جمهور به خبرنگاران گفت: نشست نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس جمهور با هدف بررسی مهمترین نیازها و چالش های استان برگزار شد.

وی تکمیل پروژه راه آهن بوشهر-شیراز و توسعه بنادر استان را دو پروژه اولویت دار استان ذکر کرد و اظهار کرد: راه آهن بوشهر-شیراز یکی از پروژه های زیرساختی و مهم استان است که از مجموع ۴۵۰ کیلومتر آن ۲۰۰ کیلومتر در حوزه استان بوشهر قرار دارد.

نماینده بوشهر ادامه داد: مهمترین چالش این پروژه تأمین مالی آن است که پیشنهاد شد طرح در قرارداد بلندمدت ایران و چین گنجانده شود و یا به صورت بیع متقابل به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار گردد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال معاون اول رئیس جمهور از طرح های پیشنهادی برای اجرای راه آهن بوشهر – شیراز گفت: به دلیل محدودیت های بودجه، دولت برای سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه یکی از پیشنهادات مطرح شده را عملیاتی خواهد کرد.

وی در خصوص دغدغه نمایندگان مردم برای توسعه بنادر استان بوشهر گفت: بنادر استان ظرفیت پذیرش کشتی های پهن پیکر برای تخلیه و بارگیری کالاها را ندارد، در این نشست معاون اول رئیس جمهور متعهد گردید دولت با اجرای طرح های توسعه ای در بندر بوشهر، زمینه توقف و پهلو گرفتن کشتی های با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار تن را فراهم کند.

جمیری اظهار کرد: در این نشست معاون اول رییس جمهور با تأکید بر لزوم توجه به روستاهای استان بوشهر، از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور که در جلسه حضور داشت خواست از محل اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار روستایی، منابعی را برای بهبود وضعیت روستاهای استان بوشهر و ایجاد فرصت های شغلی مناسب در این روستاها اختصاص دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مردم استان اجرا و تکمیل فاضلاب برخی از شهرها است که نمایندگان درخواست تخصیص بودجه مناسب برای رفع این معضل را داشتند و معاون اول رئیس جمهور از طرف دولت متعهد گردید با تخصیص منابع مالی، طرح های فاضلاب شهرهای استان تا پایان دولت تکمیل شود.

عبدالکریم جمیری تاکید کرد: پرداخت عوارض آلایندگی مطابق قانون و بر اساس نظر کارشناسی، سرمایه گذاری برای توسعه صنعت توریسم و تفویض اختیارات بیشتر به مدیریت استان، استقرار دفاتر شرکت های بزرگ نفتی در استان، ساماندهی موضوع ته لنجی و توسعه شهرک های صنعتی در شمال استان از جمله دغدغه ها و درخواست های نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، استاندار بوشهر گزارشی از آخرین وضعیت استان و طرح های در دست اجرا ارائه کرد و به تشریح اقدامات انجام شده و نیز وضعیت کرونا در این استان پرداخت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *