منتظری: لبخند ظاهری بایدن اسباب شیفتگی ما را فراهم نکند


نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: لبخد ظاهری بایدن نباید اسباب شیفتگی ما را فراهم کند، ما باید خشم مقدس خودمان را همیشه نسبت به جبهه استکبار حفظ کنیم.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با سادس، درباره تاثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر روابط ایران و آمریکا اظهار داشت: تعبیر گویا و ساده امام خمینی مبنی بر اینکه رابطه ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است و این فرمایش حضرت آقا که آمریکا قابل اعتماد نیست فصل الخطاب است و تکلیف همگان را روشن کرده است.

وی ادامه داد: تجارب تاریخی و کارنامه ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که در فرهنگ استکبار دو موضوع به عنوان راهبرد اصلی مطرح است، یکی حمایت از رژیم صهیونیستی و دیگری تسلط بر منابع جهان. تفکر ایالات متحده آمریکا و مستکبران تفکر از بالا به پایین است، مستکبر کسی است که دیگران را خرد، کوچک و بی مقدار می پندارد و تمایل دارد تمام جهان در اختیارش باشد، این اصل راهبردی ایالات متحده آمریکا است که نباید از آن غفلت کنیم، چه از جمهوری خواه و چه از دموکرات هر رییس جمهوری که انتخاب شود صرفا تاکتیک ها تغییر پیدا می کند و در این راهبرد اصلی تفاوتی وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس بیان کرد: در تفکر استکبار جنگ و صلح تفاوتی ندارد موضوعی که مهم است این است که کدام ابزار می تواند آن ها را به آن هدف اصلی برساند، ممکن است یک رییس جمهور برای رسیدن به هدف اصلی بر طبل جنگ بکوبد یا ممکن است یک رییس جمهور هم پرچم نرمش را بر دست بگیرد تا به همان هدف دست پیدا کند.

منتظری ادامه داد: اگرچه شاید بایدن و ترامپ از نظر شخصیتی با یکدیکر متفاوت باشند که نمی توان این موضوع را انکار کرد، آقای بایدن تجارب سیاسی بیشتری نسبت به آقای ترامپ دارد و ممکن است برای رسیدن به آن هدف اصلی هوشمندانه تر عمل کند، لبخد ظاهری این ها نباید اسباب شیفتگی ما را فراهم کند. ما باید این خشم مقدس خودمان را همیشه نسبت به جبهه استکبار حفظ کنیم، لازمه آن مهم این است که بر قلمرو دانش، بینش، بصیرت و معرفت خود بیفزاییم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: در این ایام عده ای شیفته غرب تلاش کردند که اتفاقات کنونی بازار و ارز را به انتخاب بایدن گره بزنند تا بتوانند انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران را هم تحت الشعاع قرار دهند، ایرانیانی که  چنین نگاهی دارند باید در نگاه شان تجدید نظر کنند، آزمون و خطا بیش از این صحیح نیست و کافی است، یادمان باشد در موضوع برجام اولین گروهی که نقض عهد کرد همین ها بودند، نباید به این ها اعتماد داشته باشیم.

منتظری در پایان اضافه کرد: همواره سه اصلی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرمودند یعنی عزت، مصلحت و حکمت در روابط بین الملل باید سرلوحه کارمان باشد، هرچیزی به این اصول آسیب بزند قطعا به نفع ما نخواهد بود، ممکن است آن ها مدتی چهره خوشی هم نشان دهند ولی به هر شکل از این سه اصل نباید عبور کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *