علی پور: آمریکا در صورت بازگشت به برجام باید التزام عملی به آن داشته باشد


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این شعار انتخاباتی جو بایدن مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات به برجام باز می گردد، تاکید کرد: در کنار اینکه آمریکا اعلام می کند به برجام باز می گردد باید به چارچوب آن مقید باشد و به مفاد آن نیز التزام عملی داشته باشد.

محمد علی پور در گفت و گو با سادس در خصوص اینکه آیا نتیجه انتخابات آمریکا بر سیاست های ایران تاثیری دارد یا خیر؟ و اگر رفتار دولت جدید آمریکا تغییر کند ایران نیز در سیاست های خود تجدید نظر می کند؟ گفت: سیاست کلی آمریکا یک سیاست ثابت است؛ چه جو بایدن و چه ترامپ چه جمهوری خواه و چه دموکرات سیاست واحدی را دنبال می کنند البته تفاوت های ظاهری هم وجود داشته است.

وی افزود: در دوران ریاست جمهوری اوباما آقای بایدن در کنار اوباما در انعقاد و تهیه برجام نقش داشتند، در واقع بایدن از تمامی جزیئات این معاهده آگاه است، ترامپ در انتخابات گذشته آمریکا گفته بود که اگر پیروز شوم از برجام خارج می شوم که اینکار را انجام داد، اما این بار پیش از این انتخابات بایدن گفته بود که اگر در انتخابات پیروز شوم به برجام بازمی گردم، اگرچه شاید در این میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی  قصد داشته باشند در خصوص تحریم ها امتیاز بگیرند.
 
نماینده مردم ماکو اضافه کرد: آمریکا باید توجه کند تمامی چارچوب برجام مشخص و روشن بوده و الزامات خود را دارد، در کنار اینکه آمریکا اعلام می کند به برجام باز می گردد باید به چارچوب آن مقید باشد و به مفاد آن نیز التزام عملی داشته باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *