مهارت‌، حلقه مفقوده اشتغال جوانان در صنعت

سادس/بوشهر نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی، این مهم را حلقه مفقوده میان اشتغالزایی جوانان در صنعت دانست.

حجت الاسلام موسی احمدی در بازدید از روند ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دیر از بهره برداری فاز اول این مرکز تا دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: با تامین اعتبارات ملی و استانی این طرح که اولین مرکز مهارت آموزی صنایع دریایی در کشور است تا پایان سال آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی تکمیل و ساخت مراکز تخصصی فنی و حرفه ای در استان صنعتی بوشهر را گامی مهم در جهت پیشرفت در منطقه دانست و افزود: باید در عرصه فنی و حرفه ای برنامه ریزی دقیق و متناسب با ظرفیت های استان داشته باشیم تا زمینه اشتغال  جوانان هموار شود.

این نماینده مجلس راه اندازی اولین مرکز مهارت آموزی صنایع دریایی در استان بوشهر را نشان از ظرفیت های این استان در حوزه جغرافیای کرانه ای دانست و تاکید کرد: جغرافیای کرانه ای استان بوشهر سراسر ثروت است و با چنین ظرفیتی استان بوشهر نباید حتی یک نیروی بیکار داشته باشد.

نماینده مردم کنگان،دیر،جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارایه 200 حرفه مهارتی در حوزه صنایع دریایی با راه اندازی در این مرکز ضمن ایجاد ظرفیت های اشتغالزایی برای جوانان جنوب استان زمینه توسعه را نیز برای شهرستان دیر محیا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی، این مهم را حلقه مفقوده میان اشتغالزایی جوانان در صنعت دانست و و اضافه کرد: توسعه آموزش های مهارتی در بین اقشار جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش شود.

استان بوشهر استانی فوق العاده صنعتی است و این موضوع می‌طلبد برای آموزش های فنی و حرفه ای به صورت ویژه با همکاری صنایع برنامه ریزی شود.

انتهای پیام 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *