برگزاری نشست ویژه مجمع نمایندگان استان کرمان برای بررسی موضوع تغییر استاندار کرمان


سادس/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تشکیل نشست ویژه مجمع نمایندگان استان کرمان برای بررسی موضوع تغییر استاندار کرمان تا پایان وقت امروز خبر داد.

دکتر “محمدرضا پورابراهیمی” با اشاره به استعفای استاندار کرمان گفت: از ابتدای دولت یازدهم اعتقاد ما بر این بود که در طول ماه های پایانی دولت تغییر استاندار به صلاح استان نیست، مگر اینکه به ضرورت یا با شرایط خاص باشد  اما در شرایط عادی به صلاح  نیست.

وی با اشاره به اینکه اشراف بر امور یک استان پهناور همانند کرمان در زمان کوتاه باقی مانده از دولت کار دشواری است لذا تغییر استاندار در این شرایط به مصلحت نمی باشد افزود: هفته گذشته جلساتی را همزمان با حضور وزیر صمت در استان کرمان با دکتر فدائی هماهنگ کردیم، از طرف ایشان هیچگونه صحبتی مبنی بر موضوع استعفا وجود نداشت.

پورابراهیمی در ادامه بیان کرد: ایشان چه به دلیل مسائل فردی و یا اصرار دولت مبنی بر کنار گیری از مسئولیت اخلاقا می بایست موضوع استعفای خود را به مجمع نمایندگان استان اطلاع رسانی می کرد و این کمترین انتظار از استاندار سابق کرمان بود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر فدائی در مورد استعفا نه تنها با نمایندگان تماس نگرفت بلکه بنده بارها با وی تماس گرفتم اما امکان صحبت فراهم نشد لذا گلایه اول ما از شخص دکتر فدائی است که بدون هماهنگی مسئولیت خود را ترک کرده است.

وی با اشاره به نحوه تصمیم وزارت کشور در راستای تغییر استاندار کرمان گفت: اساسا به صورت رویکردی متعارف، رویه بر این بوده است وزارت کشور هر زمان قصد تغییر استاندار استانی را داشت، نمایندگان آن استان را در جریان قرار می داد.

پورابراهیمی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم انتخاب استانداران جزو اختیارت دولت است اما به عنوان نماینده مردم انتظار داشتیم امکان مشورت، هماهنگی و کسب نظر جمعی در انتخاب استاندار کرمان فراهم شود بخصوص برای دولتی که ماه های پایانی را می گذارند و اساسا در تصمیم گیری نیاز به مشارکت دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اقدام وزارت کشور در نحوه انتخاب استاندار کرمان بدون مشورت و هماهنگی و برگزاری جلسه با نمایندگان استان قطعا مورد اعتراض جدی ما است و از شخص وزیر کشور گلایه جدی داریم.

وی با بیان اینکه عصر روز سه شنبه طی تماسی از سوی معاون وزیر کشور از استعفای استاندار کرمان با خبر شدم افزود: بنده رسما به دکتر کولیوند معاون وزیر کشور اعلام کردم اگر شما رویه متعارف را پیگیری می کنید اجازه دهید نشست مجمع نمایندگان  تشکیل شود بعد تصمیم نهایی در خصوص استعفای استاندار کرمان گرفته شود.

پوربراهیمی تاکید کرد: فارغ از اینکه گزینه انتخابی برای تصدی پست استاندار کرمان در چه سطحی از صلاحیت و توانمندی قرار دارد، نحوه تصمیم وزارت کشور بدون مشورت با نمایندگان مورد اعتراض جدی است و قطعا این اقدام وزارت کشور در نحوه تصمیم گیری و انتخاب استاندار کرمان بی پاسخ نخواهد ماند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره روحیه ولایتمداری مردم استان کرمان احضار داشت: خط قرمز ما در کرمان ولایت و رهبری است اگر فردی سابقه اش به مواضع ضد رهبری برگردد قطعا در کرمان نمی تواند کار کند لذا از نظر ما موضوع حضورش در استان ولایتمدار کرمان منتفی است اما ‌اگر فردی سوابق آن مورد تایید نیروهای انقلاب است و در مسیر ولایت و رهبری باشد مورد حمایت نمایندگان استان کرمان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *