سبزی: رفع مشکلات جوامع روستایی کار جهادی می طلبد


سادس/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات جوامع روستایی کار جهادی و مشارکت مردمی در سایه توجه جدی مسئولان را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام محمد سبزی امروز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه در جریان بازدید از سه روستای کله‌دشت، ویسمان و غازم‌آباد از توابع شهر غرق آباد بخش نوبران ساوه اظهار کرد: شرایط بودجه‌ای کشور به گونه‌ای است که نمی‌توان بخشی از نیازهای شهرها و روستاها را در حوزه های مختلف به دلیل محدودیت در منابع اعتباری تامین کرد از این رو مشارکت مردم و کار جهادی برای اجرای طرح های عمرانی و برآوردن مطالبات ضرورت دارد.

وی نمونه کار جهادی و مشارکت مردمی این منطقه را بازسازی و مرمت پل احداث شده بر روی رودخانه مزلقان بیان کرد و افزود: بر اثر وقوع سیل بهاره سازه این پل آسیب دیده بود که با پیگیری های صورت گرفته از طریق مشارکت مردمی و خیرین این سه روستا و اداره راهداری غرق آباد با اعتباری کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان مرمت و بازسازی شد و چنانچه این اقدام پیشگیرانه صورت نمی گرفت و این پل تخریب می شد برای احداث مجدد آن به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال نیاز بود.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: انجام این کار جهادی و مشارکتی به همت مردم الگویی است برای سایر جوامع روستایی تا بسیاری از خواسته های مردمی توسط خود مردم انجام شود.

وی در ادامه گفت: مسئولیت در نظام اسلامی امانتی است از سوی خدای تعالی برای خدمت صادقانه به مردم و باید به نحو احسن برای ادای خدمت و جلب رضایت مردم، امانتداری کرد.

وی، مشکل راه روستایی، معابر روستایی، کمبود آب و مشکل فاضلاب و مدیریت پسماند را از جمله مشکلات روستاهای کله دشت و ویسمان برشمرد و گفت: پایین بودن سرعت اینترنت، عدم آنتن دهی مناسب تلویزیون در روستای کوهستانی غازم آباد شرایط تحصیلی برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان از طریق فضای مجازی شاد را برای دانش آموزان، دشوار و غیرممکن کرده است که امیدواریم با پیگیری در سطح ملی امکان تسهیل در آموزش دانش آموزان فراهم شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه به احداث ۲۱ واحد مسکونی در این روستا به همت بنیاد مسکن شهرستان ساوه اشاره کرد و افزود: تسریع در تکمیل این واحدهای مسکونی نیمه تمام و تامین زیرساخت های لازم شامل آب، برق، گاز و … مهمترین انتظار مردم این روستاست.

وی به بافت فرسوده و غیرمقاوم واحدهای مسکونی در این روستا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برخی از واحدهای مسکونی که روستائیان در آن زندگی می کنند غیرمستحکم بوده و در بافت فرسوده قرار دارند که ضرورت دارد با اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض و با همت مردم نسبت به مقاوم سازی منازل مسکونی با سرعت اقدام شود.

در ادامه علیرضا کاظمی از معتمدین روستای غازم آباد، از این روستا به عنوان ام القرآی استان مرکزی برشمرد که با تقدیم ۲۰ شهید به انقلاب اسلامی در دیانت و دینداری سرآمد است، اما با محرومیت های جدی مواجه است.

وی به بافت قدیمی این روستا و معابر باریک روستا با کوچه های یک یا دو متری اشاره کرد و افزود: به دلیل باریک بودن معابر چنانچه حوادث و بلایای طبیعی نظیر زلزله، سیل، آتش سوزی و… و در این روستا بوقوع بپیوندند امکان امدادرسانی به ساکنین وجود ندارد.

کاظمی خواستار توجه جدی به حل مشکلات این روستا شد و افزود: اخیرا طرحی برای احداث شهرک جدید خارج از این روستا اجرایی شده است تا منازل مسکونی مستقر در بافت قدیمی به این شهرک در دست احداث منتقل شود تا بتوان در مواقع بحران امدادرسانی تسهیل یابد. انتظار می رود توزیع این اراضی و واحدهای مسکونی که به همت بنیاد مسکن و سایر ادارات در حال اجراست عادلانه بوده و هیچگونه سوء استفاده ای صورت نگیرد و رضایت همه روستائیان جلب شود.

در ادامه رسول کهن رئیس شورای اسلامی روستای غازم‌آباد به برخی مشکلات اشاره کرد و افزود: انجام روکش آسفالت جاده اصلی روستا از مهمترین مطالبات است تا در فصل سرما عملیات برف روبی در این محور مواصلاتی که در منطقه کوهستانی قرار دارد به سهولت انجام شود.

وی افزود: پایین بودن سرعت اینترنت و عدم آنتن دهی مناسب تلویزیون برای تماشای شبکه آموزش، شرایط تحصیلی برای دانش آموزان را دشوار کرده است.

وی همچنین خواستار تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه اندازی شهرک جدید در حال احداث این روستا شد و افزود: کیفیت بخشی به آب شرب روستا و کمبود آب از جمله مشکلات است. احداث شبکه انتقال آب از چشمه به مخازن، نبود زمین برای واگذاری و ساخت و ساز، نبود خودرو جمع آوری پسماند، اجرای طرح هادی و بازنگری آن در برخی روستاها از دیگر مشکلات و مطالبات این روستاست.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *