امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه یونیسف و وزارت آموزش و پرورش


رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی ایران، تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه وزارت آموزش و پرورش و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) برای سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را امضا کردند.

به گزارش سادس و بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این دیدار غلامرضا کریمی ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مالی و فعالیت‌های مشترک آموزشی  این نهاد بین المللی تأکید کرد: این وزارتخانه آماده است تا در راستای ارتقای کیفیت آموزشِ متناسب با رویکردهای جمهوری اسلامی ایران با یونیسف همکاری کند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص فعالیت‌های انجام شده وزارت آموزش و پرورش در زمینه کووید- ۱۹و بازگشایی مدارس نکاتی را بیان کرد و از یونیسف درخواست نمود تا تجربیات برتر جهانی در حوزه آموزش را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

وی هم‌چنین از همکاری و حمایت یونیسف برای برگزاری کنفرانس بین المللی آموزش پناهندگان تشکر کرد.

در ادامه نماینده یونیسف در جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های ایران در حوزه آموزش، به ویژه در زمینه پوشش تحصیلی  99 درصدی دانش آموزان و حذف نابرابری تحصیل دختران و پسران را قابل تقدیر دانست.

خانم آبرایان هم‌چنین تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش در واکنش به کووید-۱۹ و اقدامات انجام شده برای باز گشایی مدارس را مهم دانست وآمادگی یونیسف برای همکاری با وزارت آموزش وپرورش مبنی برآموزش بین فرهنگی برای پناهندگان و در اختیار گذاشتن تجربیات موفق جهانی در حوزه آموزش را  اعلام کرد.

شایان ذکر است حمایت از گسترش آموزش فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه، ارتقای کیفیت آموزشی، یادگیری در شرایط بحران (با تمرکز بر بحران کووید-۱۹)، حمایت فنی از تدوین و به ‌روزرسانی استانداردها و ابزارهایِ پایشِ وضعیت آب و بهداشت، پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کووید-۱۹ در مدارس، آموزش کودکان پناهنده و مهاجر با تأکید برتقویت ظرفیت‌های ملی برای آموزش چند فرهنگی و فراگیر، تدوین برنامه اقدام برای شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در آموزش رسمی عمومی و دربرگیری و نگه‌داشتِ کودکان خارج از مدرسه در نظام آموزشی ملی – در استان منتخب – در همکاری با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از مهم ترین محورهای همکاری وزارت آموزش و پرورش با یونیسف در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *