افراد چه مدت پیش از مثبت شدن تست کرونا ناقل هستند؟


نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که افراد ممکن است حدود دو روز پیش از بروز علائم بیماری کووید-۱۹ ناقل و عامل گسترش ویروس باشند.

به گزارش سادس، متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: در حقیقت پیش از آنکه علائم بیماری بروز پیدا کند احتمال ناقل بودن افراد بیشتر است.   

همچنین به گفته محققان آمریکایی در افرادی که علائم بیماری ظاهر نشود احتمال انتقال ویروس وجود دارد. این موضوع دردسرساز است چرا که بسیاری از افراد تا زمانیکه علائم بیماری در آنان ظاهر نشود یا در معرض ویروس قرار نگیرند نسبت به انجام آزمایش تشخیص کرونا اقدام نمی‌کنند و در عین حال هم ممکن است اهمیت چندانی به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران ندهند.

همچنین این پرسش مطرح است افرادی که در معرض ویروس قرار داشته‌اند اما نتیجه تست آزمایش آنان منفی بوده است، همچنان می‌توانند مسری باشند؟ 

به گفته محققان این احتمال وجود دارد.

به گفته متخصصان آمریکایی، نتیجه تست منفی در کمتر از هفت روز پس از مواجهه با ویروس، شاخص بسیار ضعیف از وجود ویروس در بدن است. همچنین برخی تست‌ها از دقت کمتری برخوردارند.

آنها تاکید کردند: آزمایش منفی بین هفت تا ۱۰ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس می‌تواند شاخص بهتری باشد هرچند ممکن است در برخی از افراد نتیجه آزمایش بعدها نیز مثبت نباشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته پزشکان به همین دلیل است که افراد هنگام اطمینان از قرار گرفتن در معرض کروناویروس باید به طور جدی پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کرده و در صورت بروز علائم نیز نسبت به خودقرنطینگی اقدام کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *