طرح ادغام طب ایرانی سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان افتتاح شد


سادس/یزد آیین افتتاح طرح آزمایشی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان در شهرستان اردکان یزد با حضور وزیر بهداشت از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در این مراسم گفت: این طرح یکی از طرح‌های پویش « # ره_سلامت» در راستای تحقق ماده ۱۲ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح از حدود یک سال پیش در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر کمیته‌های علمی، اجرایی، پایش و ارزشیابی طرح تشکیل شده‌ و با افتتاح رسمی آن، دوره‌های آموزشی در خصوص محتوای طرح نیز برای مربیان بهورزی و کارشناسان بخش بهداشت برگزار می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: طب ایرانی سنتی به‌عنوان جزء جدانشدنی دیرینه فرهنگی کشور، با آموزه‌های مبتنی بر اصلاح سبک زندگی خود می‌تواند اثرات چشمگیری در پیشگیری از بروز بیماری‌ها داشته باشد.

دکتر نمکی تصریح کرد: نظام شبکه بهداشتی و درمانی به‌ عنوان اساسی‌ترین ساختار در نظام سلامت کشور، نقش مهمی در پیشگیری از بروز بیماری‏‌ها و حفاظت از سلامت جامعه برعهده دارد که با اجرای طرح ادغام خدمات طب ایرانی سنتی در این سیستم یکپارچه، زمینه‌ای مناسب برای بهره‌مندی مردم از خدمات این حوزه، به‌دور از افراط و تفریط، فراهم می‌شود.

وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: طرح ادغام خدمات طب ایرانی سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان برای اولین بار در کشور، در شهرستان اردکان اجرا می‌شود و اجرای موفقیت‌آمیز آن می‌تواند الگویی برای دیگر شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *