به صدا در آمدن آژیر خطر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/فوت ۹ کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته


سادس/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۹ هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند که در مجموع، تعداد جان باختگان کرونا در استان به ۱۱۰ نفر رسید.

دکتر پرویز یزدانپناه افزود: ۵ بیمار در بیمارستان شهید جلیل، یک بیمار در شهید رجایی گچساران و ۳ بیمار کرونایی(۸۵، ۸۲ و ۹۶ ساله) که ترخیص شده و بهبودی داشتند در خانه فوت شدند.
 وی اظهارکرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ٥٦٦١مورد گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۶۸ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر در بخش آی سی یو تحت درمان قرار دارند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: امروز نیز جواب ٢٢٥ نمونه از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج دریافت شد که درصد موارد مثبت مبتلا به کروناویروس بیش از ٥٠ درصد است و به ترتیب در شهرستان‌های بویراحمد(٣٥ درصد)، کهگیلویه (٢٤ )، گچساران (١٦ )، چرام (١٥)، باشت (٥) و دنا ( ٥ درصد) هستند.
وی ادامه داد: متاسفانه با خیز بیماری کووید ١٩ و افزایش قربانیان، به نظر می رسد استان وارد پیک اول بیماری شده و به مردم هشدار می‌دهیم چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند آسیب های جبران ناپذیری را تجربه خواهیم کرد.
به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه زنگ خطر کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است، عنوان کرد: رعایت  پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و خارج نشدن از خانه بجز در موارد ضروری لازم است که توسط همه مردم رعایت شود .
گفتنی است که استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۰ خرداد ماه کمترین مبتلا به کردناویروس را در کشور داشت و تنها ۹ فوت ناشی از کرونا در این استان به ثبت رسیده بود. پس از شیوع کرونا تاکنون این اولین بار است که این تعداد فوت کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *