لزوم بلوک بندی شهرها در عملیات امداد و نجات/سیاست توزیع متوازن امکانات امدادی در کشور


با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان البرز؛ ساعت ۲۲:۱۸ شب گذشته، ۲۰ شهریورماه، مانور زلزله فرضی (ساعت صفر) در این استان اجرا شد.

به گزارش سادس و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ ساعت ۲۲:۱۸ شب گذشته، ۲۰ شهریور، مانور ساعت صفر در استان البرز با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر و رئیس سازمان امداد و نجات در سطح حادثه ۲ و امدادرسانی به ۴۰۰ خانوار به اجرا درآمد.

رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه برگزاری این مانور و با حضور در مرکز کنترل عملیات هلال احمر البرز گفت: انتظار دارم تمام کسانی که مسئولیت برعهده گرفتند در محل مسئولیت خود حضور دائم و سکونت داشته باشند. لازم است که نواقص کار عملیاتی در مانورهای تمرینی، شناسایی و به سرعت رفع شوند.

وی تاکید کرد: در مواقع بحران، نیروهای امدادی هلال احمر باید اولین افرادی باشند که در محل حادثه حضور می‌یابند.

همتی با اشاره به ایجاد سامانه هشدار حوادث در هلال احمر قم، افزود: سامانه ای که در هلال احمر قم ایجاد شده بسیار مطلوب بوده و لازم است به سرعت از این سامانه در تمام استان‌ها استفاده شود. بلوک بندی شهری نیز امر بسیار مهمی در عملیات امداد و نجات محسوب می شود که لازم است سازمان امداد و نجات اجرای آن را به سرعت در دستور کار قرار دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه سیاست ما توزیع متوازن امکانات امدادی در کشور است و اصل تمرکززدایی را دنبال می کنیم، خواستار رصد ایرادات و نواقص موجود در اجرای مانور زلزله فرضی در استان البرز و همچنین برطرف کردن این ایرادات از سوی هلال احمر سایر استان ها شد.

از مدیریت شجاعانه رئیس جمعیت هلال احمر قدردانی می‌کنم

مدیرکل بحران استانداری البرز در ادامه مانور لحظه صفر خطاب به دکتر همتی گفت: در مدتی که سکاندار جمعیت هلال احمر شدید تغییرات مثبت کاملا نمایان است و از مدیریت شجاعانه شما تشکر می کنم.

وی افزود: بازدید از انبارها و اعلام شفاف وضعیت آنها نشان داد که سلامت و ارائه خدمت به مردم اولویت اصلی شما است.

لازم به ذکر است در این مانور ساعت صفر که در استان البرز برگزار شد، ۳ استان لرستان، همدان و هرمزگان هم به حالت آماده باش درآمدند که استان لرستان به محض اعلام دستور برای اعزام نیرو و اقلام امدادی، اقدامات لازم را انجام داد. 

در پی اعلام زلزله فرضی، مدیران عامل و نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر ایلام، یزد، خراسان رضوی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، زنجان، کرمان، گلستان، گیلان، خراسان شمالی، کرمانشاه، اردبیل با حضور در EOC استان، آمادگی خود برای پشتیبانی و اعزام نیرو را اعلام کردند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *