نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی در انتظار سامانه سماس


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در مورد نحوه نظارت بر تخلفات رانندگان مسافربرهای اینترنتی توضیحاتی را ارائه کرد.

علیرضا قنادان در گفت وگو با سادس، درباره نحوه‌ نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی اظهارکرد: در آیین‌نامه نظارتی این تاکسی‌ها که از سوی وزارت کشور تأکید شده تخلفات آنها در دو قالب صنفی و حمل و نقلی تعریف شده است که جدول مشخصی دارد و البته قابلیت تکمیل شدن را نیز دارد.

وی افزود: عمده مشکلاتی که مردم از آنها ناراضی هستند همچون درخواست مبلغ بالاتر، پیاده یا سوار کردن در محل‌های نامناسب و غیره مربوط به حوزه تخلفات صنفی می‌شود که مطابق آیین‌نامه باید این تخلف برابر قانون نظام صنفی در اتحادیه‌ها و اتاق اصناف مورد رسیدگی قرار گیرد.

قنادان گفت: برخی تخلفات که مربوط به وضعیت راننده و خودرو است همچون نداشتن معاینه فنی، عدم رعایت پروتکل‌های حمل و نقل و غیره مربوط به شاخه تخلفات حمل و نقلی است که رسیدگی به این تخلفات به مانند نحوه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های بخش خصوصی است و نظارت برآنها از طریق سامانه سماس وزارت کشور انجام می‌شود.

به گفته وی، بر اساس اطلاعات ما طراحی این سامانه در مراحل نهایی قرار دارد و پس از برقراری دسترسی شهرداریها، در آنجا تمام اطلاعات سفر، خودرو و غیره درج می شود تا بتوانیم مستندتر با تخلفات احتمالی برخورد کنیم که البته این سامانه در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم از سوی وزارت کشور هرچه سریع‌تر به چرخه نظارت وارد شود.

به گزارش سادس، سامانه سماس، مطابق با دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر توسط وزارت کشور برای ثبت برخط اطلاعات سفرها طراحی شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *