موج تازه کرونا در برخی کشورها و رکوردزنی‌های آمریکا


تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از پنج میلیون نفر فراتر رفته و کشورهایی نظیر انگلیس و یونان درگیر موج تازه ابتلا هستند.

به گزارش سادس، همچنین بر اساس آمار رسمیِ کشورها تاکنون بیش از نیمی از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در سه کشور آمریکا، برزیل و هند شناسایی شده‌اند.

در حالیکه روز گذشته (یکشنبه) نیوزیلند صدمین روز بدون مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را پشت سر گذاشت اما مسئولان با توجه به بازگشت موج تازه‌ای از ابتلا در برخی کشورها، همچنان شهروندان را به رعایت توصیه‌های بهداشتی دعوت می‌کنند.

اشلی بلومفیلد، مدیرکل سازمان بهداشت نیوزیلند می‌گوید: این روز “نقطه عطف مهمی” است اما نباید به خاطر آن مغرور شد و احتیاط را کنار گذاشت. در حال حاضر ۲۳ بیمار کووید۱۹ در نیوزیلند شناسایی شده‌اند که همه خارج از کشور و در سفر مبتلا شده‌اند و در قرنطینه به سر می‌برند.

از سوی دیگر تجربه ویتنام که حدود ۹۰ روز را بدون شناسایی مورد جدید ابتلا پشت سر گذاشت و اکنون دوباره سخت درگیر مقابله با شیوع کرونا و گسترش بیماری کووید۱۹ است، زنگ خطری را برای بسیاری از کشورها به صدا درآورد.

ویتنام تنها نمونه نیست. انگلیس نیز یکی از درگیرترین کشورهای اروپا با پاندمی کرونا به شمار می‌رود و با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا تا روز یک‌شنبه پس از اسپانیا در جایگاه دوم کشورهای این قاره قرار دارد.

محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در انگلیس از حدود دو ماه پیش موارد جدید ابتلا را به شکل محسوسی کاهش داد اما ظاهرا موج تازه‌ای از ابتلا به راه افتاده که علت‌های اصلی آن گشایش‌ها و سفرهای تابستانی عنوان می‌شود.

وزارت بهداشت انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد در شبانه روز گذشته هزار و ۶۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده و این نخستین بار در یک ماه و نیم گذشته است که موارد ابتلای روزانه از هزار نفر فراتر رفته است. یک روز قبل تعداد موارد جدید ابتلا ۷۵۸ مورد ثبت شده بود.

با وجود این بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور بار دیگر بر ضرورت بازگشایی مدرسه‌ها تاکید کرد و این کار را “اولویت ملی” خواند. او در یک پیام توئیتری تاکید کرد بسته ماندن مدرسه‌ها بیش از آنچه قطعا ضروری باشد به لحاظ اجتماعی غیرقابل تحمل و از نظر اخلاقی غیرمسئولانه است.

یکی دیگر از کشورهای اروپایی که گرفتار موج جدید و شدید شیوع کرونا شده یونان است که به خاطر مهار نسبی پاندمی و وابستگی شدید به درآمد گردشگری از ابتدای تعطیلات تابستانی برای فعالیت مجدد بسیاری از کسب و کارها مجوز صادر کرد.

“تاگس‌شاو”، وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان به نقل از یکی از مسئولان دولت یونان گزارش داد که در شبانه روز منتهی به عصر روز گذشته (یکشنبه) ۲۰۳ مورد ابتلای جدید شناسایی شده که بالاترین میزان روزانه از آغاز بحران کرونا در ماه فوریه است. در شبانه روز گذشته موارد جدید ابتلا در آلمان ۵۵۵ مورد بوده و این درحالیست که یونان حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و آلمان بیش از ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد.

نیمی از مبتلایان در آمریکا، برزیل و هند

براساس گزارش جدید دویچه‌وله،‌ ایالات متحده آمریکا که از نخستین هفته‌های همه‌گیری جهانی کرونا درگیرترین کشور جهان با بیماری کووید۱۹ بوده همچنان در این جایگاه قرار دارد و شمار مبتلایان شناسایی شده در آن از مرز پنج میلیون نفر گذشت.

بر پایه فهرستی که پژوهشگران دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز ارائه می‌دهند تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده تا عصر یک‌شنبه بیش از ۱۶۲ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

بعد از آمریکا برزیل با بیش از سه میلیون و ۳۵ هزار مبتلا قرار دارد و تعداد قربانیان در آن بیش از ۱۰۱ هزار نفر رسیده است.

هند دیگر کشوری است که موارد شناسایی شده ابتلا در آن میلیونی است. شمار مبتلایان هند تا روز یکشنبه حدود دو میلیون و ۱۵۳ هزار نفر و تعداد قربانیان کووید ۱۹ در آن نزدیک ۴۳ هزار و ۴۰۰ نفر گزارش شده است.

مطابق آمار، شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۵ نفر رسیده است.

به این ترتیب کشورهای آمریکا، برزیل و هند با فراتر از ۱۰ میلیون مورد ابتلای شناسایی شده، دارای بیش از نیمی از تمام موارد ابتلا در جهان هستند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *