مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خبر داد: تدوین برنامه‌های محرم بر اساس ابلاغیه ستاد کرونا


مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با تشریح ویژه برنامه های شهرداری تهران به مناسبت عید غدیر گفت: این برنامه ها با محوریت مساجد طراحی شده است.

محسن فتاحی در گفت و گو با سادس،  در تشریح ویژه برنامه های شهرداری تهران به مناسبت عید غدیر با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در تهران ویژه برنامه های این عید بزرگ تغییر کرده است، گفت: با توجه به شیوع کرونا از همه دستگاه های دخیل همچون سازمان تبلیغات اسلامی،کمیته امداد امام خمینی(ره) و …. درخواست کردیم تا با کمک شهرداری تهران از انجام فعالیت های موازی دوری کنند و اقدامی مشترک انجام شود که خوشبختانه هماهنگی های لازم در مورد این کمک و همیاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های عید غدیر با محوریت مساجد طراحی شده است بگونه ای که ۱۱۰ مسجد در محلات شناسایی شدند، گفت: در سال های قبل دستگاه های اجرایی اقداماتی همچون برگزاری جشن، آذین بندی معابر و .. را انجام می دادند اما این بار تصمیم گرفته ایم با کمک دستگاه های مختلف لوازم و اسباب برگزاری مراسم و جشن را در اختیار مساجد قرار دهیم تا آن ها خودشان با توجه به شرایط محله اقداماتی انجام دهند.

فتاحی افزود: به مناسبت عید غدیر کمپین “به عشق مولا”  راه اندازی شده است که جامعه هدف ما در این کمپین کسبه هستند و از آنان می خواهیم یک یا چند کالا به انتخاب خود را با تخفیف به مردم ارائه کنند.

وی با بیان اینکه یکی از رسوم عید غدیر دیدار با سادات و گرفتن عیدی از آنان است که امسال به دلیل شیوع کرونا این سنت نیز اجرایی نمی شود، گفت: با همفکری دستگاه های مختلف پیشنهاد داده شد که یک سامانه تجمیع عیدی سادات ایجاد شود که براین اساس سادات عیدی خود را تجمیع کنند و با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره)، با مبالغ جمع شده کار بزرگی برای محرومان انجام شود که شیوه آن توسط سازمان های دیگر اطلاع رسانی خواهد شد.

فتاحی در مورد ویژه برنامه های شهرداری برای ماه محرم نیز با تاکید بر اینکه هدف کلی در برنامه های محرم روشن نگه داشتن چراغ هیات ها است نه پرجمعیت کردن آنها، اظهارکرد: برای تدوین ویژه برنامه های محرم منتظر ابلاغیه رسمی ستاد کرونا هستیم تا براساس آن برنامه های محرم و صفر را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *