کارگران به خرید مسکن امیدوار شدند

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس و نماینده مردم ساری در گفتگو با خبرنگار سادس :
اولین جلسه هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس یازدهم با آقای صادقی فر معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور کار واکاوی و بررسی مطالبات کارگران در حوزه های سلامت، بهداشت و تامین مسکن برگزار شد.

گفتمان پیرامون دغدغه های کارگران با رویکرد برنامه ریزی بهتر جهت شادی، نشاط و ورزش کارگری در کل کشور از نقاط مشترک مباحث بین نمایندگان دولت و مدیران معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه بود.

البته احیای تبصره ماده ۱۵۴ قانون کار که به موضوع ورزش کارگران می پردازد از مهم ترین مباحث این جلسه بود و مقرر شد کمیته ای در این رابطه تشکیل شود‌.

معاون وزیر درباره طرح مسکن ملی توضیحاتی ارائه و گفت از حدود ۸۰۰ هزار متقاضی این طرح با محوریت وزارت راه و شهرسازی حدودا ۲۳۰ هزار متقاضی متعلق به جامعه کارگری است.

در این جلسه پتانسیل های وزارت تعاون در جهت تامین مسکن حداقلی برای دهک های پایین جامعه مخصوصا کارگران مورد بررسی و نقد قرار گرفت.

مقرر شد سازمان تامین اجتماعی با فعالان حوزه کارگری از جمله بازنشستگان، مستمری بگیران و تشکل های کارگری یک همگرایی ایجاد کند تا بتوانیم در مدت کوتاهی حداقل ها را برای تامین مسکن مورد درخواست جامعه کارگری خصوصا برای دهک های پایین نهادینه کنیم.

بحث رفاه و معیشت عموم جامعه خصوصا کارگران به طور ویژه موضوع مسکن از دغدغه های اصلی نمایندگان مجلس یازدهم است که از دولت و زیر مجموعه آن میخواهیم بدون اغماض به وظایف ذاتی خود در این حوزه عمل نمایند.
گفتگو از حسین مخلص آبادی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *