هشدار عضو شورای شهر اراک درخصوص وضعیت پسماندهای عفونی


سادس/مرکزی عضو شورای شهر اراک با هشدار دادن نسبت به وضعیت پسماندهای عفومی شهر اراک، گفت: نسبت به فعالیت بخش خصوصی وارد شده به جمع آوری پسماندهای عفونی هشدار می دهم، چراکه این شرکت صداقت لازم را ندارند.

دکتر کاوه فلک افلاکی ششم مردادماه در صحن رسمی شورای شهر اراک که با حضور اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، بختیاری فرماندار اراک و سجادی مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به ضرورت رسیدگی به وضعیت پسماندهای عفونی اراک قبل از تبدیل شدن شرایط به فاجعه بیان کرد: مطابق قانون، متولی اصلی زباله های عفونی مطب ها و کلینیک های خصوصی، تولیدکنندگان و در واقع پزشکان هستند.

وی افزود: تفاوت پسماندهای عفونی با پسماند عادی این است که برای مدیریت پسماندهای عفونی باید مرحله بی خطرسازی را دنبال کرد و تا قبل از حضور این شرکت، شهرداری این وظیفه را به خوبی به انجام رساند، اما سازمان نظام پزشکی با شرکت دانش بنیان برای جمع آوری و امحای پسماندهای عفونی عقد قرارداد کرد و شورا نیز برای حضور این شرکت در اراک حمایت لازم را به کار گرفت.

فلک افلاکی با تاکید بر اینکه این شرکت در زمان و موعد مقرر کار خود را در اراک آغاز نکرد، زیرساخت های لازم جهت بی خطرسازی و اتوکلاو را در اختیار نداشت و حتی هفت تا هشت برابر تعرفه سال های قبل برای انجام کار با پزشکان عقد قرارداد کرد و شهرداری هم متعهد شد که برای تکمیل فرآیند کار این شرکت در اراک سوله ای در محل دفن پسماند در اختیار قرار دهد ولی اعلام کرد که هزینه های این محل در هزینه کل پروژه دیده نشده است.

وی اظهار کرد: این شرکت در کنار مبلغی که برای انجام کار دریافت می کند مبلغی به عنوان آبونمان را در قرارداد خود با پزشکان قید کرده است. عملکرد این شرکت حاکی از نداشتن صداقت در عملکرد است و مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی در این راستا رخ خواهد داد.

این عضو شورای شهر اراک تصریح کرد: اخیرا کارشناسان مرکز بهداشت با مراجعه به مطب برخی پزشکان اعلام کرده اند که پسماند عفونی مطب در سطل زباله شهری یافت شده است، کدام عقل سلیم علیرغم داشتن قرارداد با بخش خصوصی برای مدیریت پسماند عفونی اقدام به تخلیه زباله عفونی خود با مهر و امضا پزشک در داخل سطل زباله شهری می کند؟

وی با تاکید بر اینکه این شرکت دانش بنیان اتوکلاو ندارد و قبل از اینکه معضل جدی در این رابطه ایجاد شود نسبت به این وضعیت هشدار می دهم، در خصوص جایگاه شورا در بین دستگاه های اجرایی بیان کرد: متاسفانه جایگاه قانونی شورا پذیرفته نمی شود و عجیب است که در این شرایط برخی از مسئولان در خصوص عملکرد شورا در راستای تلاش برای تصویب منابع مالی و بازتوانی مشاغل آسیب دیده از کرونا صحبت می کنند.

فلک افلاکی تاکید کرد: متولی سلامت شهروندان شورای شهر است، اما هیچ یک از اعضای شورا در قرارگاه پدافند زیستی جایی ندارند در حالی که باید جایگاه شورا بازتعریف شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *