لزوم هم زیستی واحدهای تولیدی تهران با تغییر در شیوه تولید و مصرف


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به احتمال حضور طولانی مدت ویروس کرونا در جامعه و لزوم هم زیستی واحدهای تولیدی با تغییر در شیوه تولید،توزیع و مصرف، گفت: باید چرخ اقتصاد استان در این دوران بیش از پیش به گردش دربیاید.

حشمت‌الله عسگری در گفت و گو با سادس، گفت: روزهای اول تصور بر این بود که این بحران طی سه ماه اتمام خواهد یافت، اما این گونه نشد و به دلایلی این موضوع مجدداً شیوع پیدا کرد؛ لذا باید با توجه به شرایط موجود نکاتی را در نظر گرفت؛ نخست اینکه فعالان اقتصادی به ویژه در بحث خدمات صنفی می توانند با رعایت پروتکل ها و دقت نظر فروش داشته باشند و به هر میزان در نحوه ارائه خدمات، پروتکل‌ها  را رعایت کنند.

به گفته وی، در این شرایط خدمات صنفی هم  به حقوق خود و هم به حقوق مردم و مشتریان احترام گذاشته اند و قطعا  امکان ادامه  حیات اقتصادی برای آنها میسر است؛ ولی به طور طبیعی اگر در برنامه‌های دولت و ستاد ملی کرونا  همکاری نکنند اینجا دیگر سلامت بر معاش اولویت می یابد و ممکن است دولت مجدداً گستره محدودیت و تعطیلی گروه‌هایی که بیشتر در معرض خطر هستند را اعمال کند.

وی افزود: نکته دوم اینکه ویروس کرونا ممکن است مدت طولانی تری در سطح جامعه باشد و لذا هم زیستی با این موضوع توسط واحدهای تولیدی با تغییر در شیوه تولید،توزیع و مصرف ضرورت پیدا می کند. از سوی دیگر استفاده حداکثری از ظرفیت توزیع، تولید و همینطور پروسه خدمات رسانی اهمیت بسزایی دارد؛ بی تردید با پیگیری های صورت گرفته و جلسه متعددی با گروه های خاص، اتحادیه ها و مجریان واحد تولید با این هدف که ارتباط بین مصرف کننده و تولیدکننده از شکل فیزیکی آن خارج شده و  از ظرفیتی که در طول سالیان گذشته هزینه زیادی برای  زیرساخت های آن صورت گرفته، یعنی فروش اینترنتی باید بیش از پیش استفاده کرد.

وی ادامه داد: با وجود تعدادی فروشگاه اینترنتی معتبر در سطح کشور که زیرساخت های خوبی را  هم فراهم کرده بودند اما  مشتریان گسترده ای را در بر نمی گرفتند و  ظرفیت بلا استفاده زیادی داشتند و حتی  فروشگاه هایی که نحوه فروش و توزیع آنها توسط نرم افزار ها بود نیز علاقه مندی در این موضوع نداشتند، اما بحران کرونا باعث شد که  این فضا تغییر کند و به سرعت تقاضا برای نرم افزارهای جدید افزایش پیدا کرده و توسعه سرورهای  اینترنتی در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: نمونه رشد و گسترش استفاده از این فضا را می توان در حوزه بورس مشاهده کرد، با توجه به اینکه بورس کسب و کار است، از نظر شکلی مستلزم حضور در یک محیط خاص و در یک گروه خاص و جمع خاص نیست. بنابراین تقاضا به شدت در بورس افزایش پیدا می‌کند.

عسگری با تاکید بر اینکه زیرساخت های موجود پاسخگو نیست و کاربران جدید در این حوزه با مشکل مواجه می شوند چرا که این زیرساخت برای یک جامعه یک میلیون نفری پیش بینی شده است، افزود: در حال حاضر بالغ بر هفت میلیون نفر ورود پیدا می کنند. دلیل اصلی آن عدم استقبال کاربران در سالیان گذشته  می باشد. هم اکنون میزان فروش محصولات به شکل اینترنتی به سرعت افزایش پیدا می کند، بطور مثال فقط فروش محصولات دانش بنیان از این طریق بیش از صد هزار میلیارد تومان بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره رعایت پروتکل های بهداشتی توسط صنوف و نحوه برخورد با متخلفین گفت: اگر واحد صنفی پروتکل بهداشتی را رعایت نکند اتحادیه‌ها و بازرسی اداره صنعت ورود پیدا می‌کنند و با آن برخورد می‌شود، اما اگر تعداد واحدها  افزایش پیدا کند و منجر به توسعه این موضوع شود ممکن است یک دستور کلی برای کل واحدهای صنفی آن دسته خاص صادر شود؛ حتی آنهایی که رعایت می کنند و خطری هم ایجاد نکردند آنها هم با مشکل مواجه خواهند شد، لذا همیشه تقاضا بر این بوده که همه کمک کنند که هم بتوانند سلامت خود و مشتریان را حفظ کنند و هم اینکه کسب و کارشان ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *