تلخ و شیرین ۱۵۴ روز جولان کرونا


سادس/بوشهر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با برشمردن جنبه‌های تلخ و شیرین کووید ـ ۱۹ گفت: یکی از جنبه‌های تلخ کرونا دور شدن اجباری از روابط عاطفی و خانوادگی است؛ شیرینی این دوران نیز فداکاری و شجاعتی است که پزشکان و پرستاران از خود نشان داده‌اند.

اسماعیل عبداللهی در نشست قدردانی از تلاش‌ها و جانفشانی‌های کادر درمان استان بوشهر، کادر درمان کشور را جمع تاریخ‌ساز کنونی معرفی و اظهار کرد: تلاش پزشکان، پرستاران و مجموعه کادر درمان همواره در پیش‌روی مردم قرار دارد؛ اما در گذشته شاید مانند امروز کمتر به اهمیت و جایگاه کار آنان پی برده بودیم.

وی با بیان اینکه به حرفه پزشکی باید فراتر از یک شغل نگاه کرد، افزود: فعالیت پزشکان غیرقابل توصیف و فراتر از باور است، عنوان کرد: موضوع کرونا باید از نظر علمی، تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: کرونا در جهان و تاریخ بشریت به یک نقطه عطف و عزیمت بدل شده و قطعاً در سال‌های آینده یک مطلع تاریخی خواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه فارغ از جنبه ابتلا و آسیب‌های جانی، کرونا جنبه‌های تلخ و شیرینی دارد، تشریح کرد: یکی از جنبه‌های تلخ کرونا، دوری اجباری از روابط عاطفی و خانوادگی است، آن هم در جامعه دینی ما که بر انس، الفت و صله رحم تأکید شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه تازه متوجه شده‌ایم چه نعمت‌های خدادادی را از دست داده‌ایم، یادآور شد: این یک تلنگر تاریخی، اخلاقی برای استفاده از مواهب الهی است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: شیرینی این دوران، فداکاری و شجاعتی است که شبکه درمان کشور از خود نشان داده است.

اسماعیل عبداللهی با تأکید بر اینکه متولی این عمل جهادی قشر فرهیخته، متخصص و انقلاب ساخته‌ای است که مایه افتخار کشور هستند، ادامه داد: این فعالیت مخلصانه، مجاهدانه و ایثارگرانه ارزشی است که توسط کادر درمان ایجاد شده است.

باید برای مقابله طولانی با کرونا آماده باشیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با قدردانی از برگزاری این جلسات گفت: شرکت در این جلسات را وظیفه خود می‌دانیم تا به نوعی ارتباط‌دهنده و انتقال‌دهنده انرژی مردم به همکاران خود باشیم.

سعید کشمیری با بیان اینکه کرونا یک بحث پزشکی صرف نبوده و راه‌حل شکست کرونا در بیمارستان و درمانگاه‌ها نیست، توضیح داد: مسئله اپیدمی، پاندمی، همه‌گیری و جهان‌گیری بحثی است که تصمیم‌گیری برای مقابله و کنترل آن بر عهده آحاد جامعه است.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در خط مستقیم مبارزه با کرونا هستند، تصریح کرد: رویدادهای هرروزه در بیمارستان جنبه‌های انسانی فوق‌العاده‌ای دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با تأکید بر اینکه با بسیج عمومی می‌توان از این شرایط عبور کرد، افزود: هرکس در هر جایگاه باید سفیر سلامت برای خود و دیگران باشد؛ چراکه باید برای مقابله طولانی آماده باشیم.

در ادامه این مراسم با کادر درمان بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر ارتباط تصویری برقرار و با اهدای بسته‌های فرهنگی و معنوی از تلاش‌های آنان قدردانی شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *