ماموریت پلیس مصداق عینی امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش سادس و بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی در جلسه کارگروه امر به معروف و نهی از منکر پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از جمله فریضه های مهم الهی است که باید برای اجرای آن همت همگانی داشته باشم.

وی فلسفه وجودی نیروی انتظامی در جامعه را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی به واسطه مشروعیت و اعتباری که از طرف نظام اسلامی دارد نسبت به حدود شرعی و الهی و آنچه مطابق با آموزه های دینی است حساس و آگاه بوده و این اعتبار ایجاب می کند کارکنان پلیس در رعایت موازین اسلامی و پیاده‌سازی حدود الهی در درون سازمان و جامعه پیشگام و اولی‌ر از سایرین باشند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه اقدامات پلیس مصداق عینی امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: شرح وظایف پلیس در دو محور ترویج خوبی‌ها و مقابله با ناهنجاری‌ها خلاصه شده و این عین امر به نیکی و نهی از منکر است.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: نیروی انتظامی به اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر حساس است و پلیس پیشگیری به دلیل آسیب‌زا بودن ماموریت‌ها به رعایت این اصول حساس‌تر است؛ چراکه مراکز انتظامی خصوصا کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به دلیل قرار داشتن در نقطه تماس با مردم و اینکه محل رجوع آحاد شهروندان قرار دارد، به مراقبت بیشتری نیاز است تا وظایف خطیر و حساس کوپ‌ها به درستی انجام شود.

این مقام ارشد انتظامی با یادآوری بیان گهربار مولای متقیان حضرت علی (ع) در خصوص ضرورت الگو بودن فرماندهان برای کارکنان زیر مجموعه گفت: بر اساس روایات دینی اصلاح عموم مردم بدون اصلاح خواص جامعه شدنی نیست. بنابراین فرماندهان به عنوان مسئولان اجرایی بایستی با عمل و اهتمام بیشتر به رعایت مسائل شرعی و دینی الگو و نمونه سایر کارکنان باشند.

وی افزود: چنانچه به دستورات دینی فراتر از زبان و با ایمان راسخ عمل کنیم، در آن صورت در اجرایی ساختن این فریضه و اثربخشی آن نقش آفرین خواهیم بود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه در میان دستورهای اسلام و واجبات الهی، امر به معروف و نهی از منکر در صدر فرایض دینی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی و لازم است به صورت مناسب و صحیح و اثرگذار انجام پذیرد.

سردار معصوم بیگی توجه به کرامت انسانی در پیاده‌سازی این فریضه را ضروری دانست و افزود: حوزه امر به معروف حوزه اقناع و همراه سازی است ضمن اینکه در این واجب دینی خیر مطلق نهفته است.

وی با بیان اینکه کارکنان پلیس باید الگو و سرآمد در پاکدستی و پاکدامنی باشند، خاطرنشان کرد: وجود کارکنان صالح و صحیح‌العمل در بدنه سازمان نه تنها موجب رشد و تعالی پلیس در تراز انقلاب می‌شود، بلکه سبب دلگرمی بیشتر مردم و افزایش سرمایه اجتماعی پلیس خواهد شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *