اجرای طرح مکان یابی مدارس به صورت پایلوت در ۲ استان کشور/کمک ۱۵۰۰ میلیاردی خیرین مدرسه ساز


سادس/کرمان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس اشاره به طرح مکان‌یابی مدارس عنوان کرد: براساس تحولات جمعیتی ۵۰ سال آینده این طرح اجرا می‌شود و سامانه این طرح نیز طراحی شده و اکنون طرح مکان‌یابی مدارس در دو استان به‌صورت پایلوت در حال اجراست.

“مهراله رخشانی مهر” عصر امروز ۳۱ خردادماه در آئین انعقاد تفاهمنامه ساخت ۱۲۰ مدرسه در استان کرمان گفت: در سال گذشته از محل صندوق ذحیره ارزی ۴۵ میلیارد تومان برای ۳ استان سیل‌زده کشور اختصاص داده شد که یکی از این سه استان، کرمان بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی برای استان کرمان تامین اعتبار کردیم.

رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: هیچ پروژه ملی رها شده در کشور نداریم و اگر پروژه‌ای این چنین داشته باشیم پروژه‌های استانی هستند.

وی با اشاره به طرح مکان‌یابی مدارس عنوان کرد: براساس تحولات جمعیتی ۵۰ سال آینده این طرح اجرا می‌شود و سامانه این طرح نیز طراحی شده و اکنون طرح مکان‌یابی مدارس در دو استان به‌صورت پایلوت در حال اجراست.

رخشانیمهر با بیان این مطلب که در سال گذشته حدود یک هزار ۵۰۰ میلیارد تومان کمک خیرین چدرسه ساز را داشتیم، تصریح کرد: باید از شیوه‌های نو برای جذب خیرین بهره‌ بگیریم و طرح آجر به آجر قصد دارد همه مردم در امر مدرسه‌سازی را مشارکت دهد.

 معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با اشاره به سامانه مهر مدرسه اظهار کرد: این سامانه بر اساس چارچوب مشارکت هرچه بیشتر خانواده‌ها در امر مدرسه سازی و بر اساس آموزه‌های سند تحول بنیادین طراحی شده است و به جلب مشارکت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی منجر می‌شود.

به گزارش سادس، “مصطفی آیت‌الهی‌موسوی” معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: به زودی مشکل تمام مدارس جنوب استان از بابت انشعاب آب و برق حل خواهد شد.

به گزارش سادس، در این آئین تفاهمنامه ساخت ۱۲۰ مدرسه با ۷۲۰ کلاس توسط اتاق بازرگانی استان و موسسه خیریه مهر گیتی امضا شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *