عملیاتی شدن شعار سال از کمیسیون های تخصصی مجلس کلید می خورد

به گزارش سادس به نقل از راه صنعت، نمایندگان ملت در مجلس یازدهم در حالی روی کرسی های خود تکیه می زنند که حل مشکلات معیشتی مردم اصلی ترین برنامه تبلیغاتی و شعار آنان بوده که با چنین دیدگاهی بدیهی است که بالندگی کمیسیون های تخصصی در بخش اقتصاد تا میزان قابل توجهی امکان تحقق شعارهایشان را ممکن میسازد پس این مهم بر اهمیت انتخاب روسای کمیسیون های تخصصی در اولین قدمهای مجلس یازدهم امری حساس و راهگشا در مسیر شکوفایی اقتصادی محسوب میشود.

*سرو سامان بخشیدن به صنایع کشور از بهارستان*
آشفته بازار صنایع کشور سامانی دارد و راه آن در باز بینی جدید در عرصه صنایع است. چطور میتوان امید به حل مشکلات اقتصادی مردم داشت و از نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات، خودرو و صنایع، هوافضا پتروشیمی در اقتصاد جوامع و کشورها چشم پوشید. حتی شاید به جرات بتوان ادعا کرد که رونق همین چند حوزه، رسالت سنگینی که برعهده مسولان؛ که همانا حل مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال است را به انجام میرساند.

*کمیسیون صنایع و معادن، دلگرم به حضور وزیر سابق*

رضا تقی پور پیش از آمدن بهارستان زمانی در سیدخندان سکاندار، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و به عنوان وزیری شایسته در کلید خوردن و پیشبرد پروژه های بزرگی همچون شبکه ملی اطلاعات و توسعه زیرساختهای اینترنتی نقش بسزایی ایفا کرد و پس از آن به فضای مجازی رفت و تمام آنچه که از تجربه و تخصص بالایی که در این حوزه تخصصی و جوان داشت را به عنوان عضو فعال شورای فضای مجازی دنبال کرد.

او همچنین از بنیانگذاران صنایع فضایی کشور بوده چنانچه در سال ۱۳۸۷ در دوران ریاستش در سازمان فضائی ایران با پرتاب اولین ماهواره بومی با نام، سفیرامید، جمهوری اسلامی ایران به باشگاه فضایی جهانی پیوست.

او در دوران حضور در دولت دهم نائب رئیسی کمیسیون زیر بنائی دولت دهم را هم برعهده داشت. کمیسیون زیربنائی دولت حوزه های صنعت و معدن، راه و ترابری، مسکن، ارتباطات، کشاورزی، آب و برق را شامل می شود و امروز همه تجارب آموخته شده در این حوزه ها می تواند در خدمت کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرارگیرد

*پیشتازان در اقتصاد دانش بنیان*

“زمانی ما میتوانیم بگوییم اقتصادمان می‌تواند خود اتکا باشد که اقتصاد دانش بنیان و بومی شکل بگیرد و تا این سطح از توان و قابلیت علمی را در اقتصاد ارائه ندهیم اتفاق خاصی در این حوزه مشاهده نخواهیم کرد.” تقی پور که از پیشتازان نظریه اتکا به دانش بومی در توسعه اقتصاد کشور است اعتقاد دارد: طبق شاخصه‌هایی که الان وجود دارد پیشرفت شاخص رشد علمی کشورمان چندین برابر دنیا شده است و در این زمینه‌ها حرف برای گفتن داریم، اما در مسئله اقتصاد هیچ کدام را شاهد نیستیم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم می گوید: اگر ما امروزه شاهد این هستیم که اقتصادهای مستقلی از قبیل چین، روسیه توانستند اقتصاد خود را بازسازی کنند؛ بدون شک رمز موفقیت آنها همین است که از آن مدل‌ها و فرمول‌های اقتصاد غربی فاصله گرفتند و با اتکا به توانمندی‌های داخلی خود اقتصادشان را پایه ریزی کردند که این هم یک کار بسیار بزرگی بوده است.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات تاکید دارد: امیدواریم همه دستگاه‌ها به خصوص مراکز علمی و تحقیقاتی اقتصادی همت به خرج دهند تا اینکه اقتصاد مقاومتی را هدف بگذارند و برای آن برنامه عملیاتی تدوین شود.

*رهبری در کمیسیون صنایع نه ریاست*
شایان ذکر است براساس امتیازبندی انجام شده برابر آئین نامه ماده ۳۶ قانون آئین نامه داخلی مجلس که برای تعیین کمیسیون هریک از نمایندگان محاسبه شده به اعلام شده است، ایشان با کسب امتیاز ۱۴۵۵ رتبه اول در بین داوطلبین حضور در کمیسیون صنایع و معادن را کسب کرده اند که با امتیاز نفرات بعدی تفاوت معنا داری دارد.
حضور رضا تقی پور نه به عنوان رئیس که به عنوان ریش سپید دانا و متخصص و با نفوذ و اقتداری که در ارگان های مختلف نظام دارد میتواند بسیاری از موضوعاتی که به معیشت مردم ربط داشته را با ایجاد همدلی بین ارگان های مختلف و نمایندگان مجلس بهبود بخشد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *