شاهانه زیستن مقامات قابل قبول نیست/ عدالت فرهنگ کوخ نشینی به جامعه را باز می‌گرداند


حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس یازدهم و رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی سادس:
‏در پیام رهبرمعظم انقلاب به مجلس یازدهم در باب اقتصاد معظم‌له علاوه براشاره به مشکلات مشهود جامعه فرمودند که «در دهه‌ پیشرفت وعدالت، نمره‌ مطلوبی درباب ‎عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم.» این اتفاق برای نظام جمهوری اسلامی که هدف آن اجرای عدالت بود، خجالت‌آوراست.
این واقعیّتِ ناخواسته باید ما را به تلاش در باب ‎معیشت طبقات ضعیف، به مثابه‌ اولویت، پیش ببرد تا بتوانیم عدالت را در کشوراجرا کنیم.

عدالت علوی سرلوحه کار مقامات مسئول در ایران قرار بگیرد، درست است که لیاقت و شایستگی آن را نداریم که درباره عدالت امیرمومنان صحبت کنیم اما باید تا حد توانمان برای اجرای عدالت تلاش کنیم.

عدالت نیاز مبرم و ضروری جامعه ما است، فاصله طبقاتی متاسفانه روز به روز زیادتر می‌شود و بین بعضی از مسئولین ومردم به شدت فاصله مشاهده می شود.

شاهانه زیستن متاسفانه در برخی از مسئولین ما موج می‌زند و کوخ نشینی مورد نظر رهبرکبیر انقلاب دیگر در میان مقامات دیده نمی شود، آن ساده زیستی و پرهیز از اشرافیت و تجمل گرایی در بعضی از مسئولین به فراموشی سپرده شده است.

شنیده‌ام یکی از مقامات ارشد نظام به جناب آقای رئیس‌جمهورگفتند فلان معاون شما در فلان منطقه خانه شاهانه‌ای دارد، شان جمهوری اسلامی نیست که وزیر و مسئول دچار زندگی اشرافی شود.

آقایان می گویند دارندگی برازندگی اما عدالت چه می شود؟ ساده زیستی کجا قرار می گیرد؟ آن مقام مسئولی که به بهانه سلامت خانواده سوار پورشه می‌شود، باید بداند که خون او از خون مردم رنگین تر نیست.

مسئولین اگر نمی‌توانند عدالت را اجرا کنند از جایگاه خود کنار بکشند و راه را برای اشخاص دیگر باز کنند تا بتوان برای اجرای عدالت کاری کرد.

عدالت امروز نیاز مبرم نظام اسلامی است و دولت و مجلس باید برای اجرا، ترویج و تقویت عدالت در جامعه تلاش کنند و برنامه مدون ارائه دهند، به امید خدا به زودی مجلس برنامه‌اش را برای اجرای عدالت اعلام خواهد کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *