رئیس مجلس دیکتاتور نباشد/ شاخصه‌های دولت جوان و انقلابی باید در مجلس یازدهم ترجمه شود


علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در گفتگو با خبرنگارپارلمانی پایگاه خبری سادس:

پرداختن به مباحث اقتصادی و معیشت مردم در مراودات پیش فعالی مجلس یازدهم و شعار انتخاباتی اکثریت نمایندگان جریان انقلابی جلوه‌گر بود.

قطعا مجلس برای رفاه ومعیشت مردم با اقدامات فوری وعاقلانه و استفاده از ظرفیت کارشناسی متناسب با منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی تلاش می‌‎کند.

تمام شاخص‌های که مجلس باید برای تحقق شعارهای اقتصادی نمایندگان به آن بپردازد در اسناد بالا دستی مانند سند چشم انداز ۱۴۰۴ و بیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد، در این بخش‌ها دغدغه‌های مردم باید تبدیل به راهبرد، استراتژی و برنامه‌هایی شود که یکی پس از دیگری به مرحله عمل برسد.

نمایندگان در مجلس یازدهم از گام اول انقلاب درس و برای ۴۰ سال آینده برنامه ریزی کنند؛ در این راه باید حاشیه‌ها را کنار گذاشت و نقاط قوت را تقویت کرد، مجلس در راس امور باید در ابتدای گام دوم انقلاب برای تحقق گفتمان انقلاب تلاش کند.

عدالت اجتماعی یکی از مباحث مهم برای تحقق این شعارها است، اگر فرمایشات مقام معظم رهبری و وصیت نامه حضرت امام و آرمان‎های شهدا و همه کسانی برای تعالی و رشد نظام که دغدغه داشتند را بررسی کنیم تحقق عدالت مهم ترین آرمان انقلاب می‌باشد.

اگر ما بتوانیم در بحث عدالت در تمام شاخص‌های توسعه‌ای و زیر بنایی پاسخ مطلوبی را به مردم بدهیم حتما به نوعی موفق عمل کردیم و مجلس تراز انقلاب را شکل داده‎‌ایم.

ما دیگر فرصت آزمون و خطا را نداریم رئیس مجلس یازدهم برای راهبری خانه ملت باید شخصی امتحان پس داده باشد که ولایت پذیری‌اش به همگان ثابت و تحت فرمان واقعی رهبر معظم انقلاب باشد.

رئیس مجلس باید متعهد به اسناد بالادستی نظام، چشم ناظر مجلس، صادق با آحاد جامعه و پایبند به قشر ضعیف جامعه باشد، همچنین آرمانخواهی و مطالبه گری جزو شاخص‌های رئیس مجلس می‌باشد.

رئیس قوه مقننه باید در مقابل مطالبات ۲۹۰ نماینده به نمایندگی از ۸۰ میلیون ایرانی ملت ایران پاسخ گو باشد و به جای نظر شخصی باید شالوده فکری صحن مجلس را تعمیم دهد.

رئیس مجلس دیکتاتور نباشد و فریب عنوان رئیس را نخورد، رئیس مجلس یازدهم باید بداند که به نمایندگی از صحن مجلس در آن جایگاه حضور دارد ودر جلسه سران قوا شرکت می‌کند و یک هماهنگ کننده بین نمایندگان و سایر قوا است.

مجلس باید تعامل‌گرا واهل گفتمان باشد با همه مردم و جریان های سیاسی کشور مذاکره کند، اگر نمایندگان معتقد باشند که این کشور صاحب دارد و همه تابع رهبر و یک فرمانده باشند و در مسیر ولایت مداری گام بر‌دارند، قطع به یقیین این مجلس به اهداف کمی خودش خواهد رسید و حوزه کیفی‌اش هم حتما لحاظ خواهد شد.

متاسفانه ما معتقد به جایگاه دانش در تصمیمات نیستیم،استفاده از دانش حتما بهره وری را بالا می‌برد؛ مجلس یازدهم استفاده سیاسی از فضای علمی را باید تبدیل به برنامه جامع علمی کند تا دستاوردهای آن از دوره یازدهم، مجلس ماندگاری در ذهن مردم به وجود آورد.

شاخصه‌های دولت جوان و انقلابی باید در مجلس یازدهم ترجمه شود، بالاخره باید گفتمانی با یک راهبرد اساسی و توام با برنامه ریزی‌ها و استراتژی‌های متقن براساس آن چیزی که ما تا کنون در قالب اقدام گروهی انجام نداده‌ایم طراحی بشود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *