حاشیه‌های افتتاحیه مجلس| «امان نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم»/ نمایندگان از آمریکا اعلام برائت کردند

به گزارش سادس، آئین افتتاحیه مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست سیدرضا تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم و با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز شد.

نخستین جلسه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور 268 نفر از منتخبان خانه ملت آغاز به کار کرد که این جلسه با حواشی نیز همراه بود.

بر این اساس زمانی که سیدرضا تقوی به عنوان رئیس سنی مجلس یازدهم در سخنانی به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و آمریکا اشاره کرد، گفت: «ما امان نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم» در این لحظه نمایندگان ندای الله اکبر و مرگ بر آمریکا سر دادند.

بر اساس این گزارش، رئیس سنی مجلس قرار بود نطق پیش از دستور داشته باشد که بر اساس قانون نطق پیش از دستور قبل از آغاز دستور جلسه قرائت می‌شود اما نطق رئیس سنی مجلس پس از قرائت گزارش معاونت اجرایی مجلس درباره سازوکار مجلس یازدهم قرائت شد.

در ادامه جلسه علنی امروز زمان قرائت پیام رهبر معظم انقلاب همه نمایندگان در حالی که بر صندلی‌های خود نشسته بودند سکوت پیشه کرده و به نشانه احترام به این سخنان گوش فرا دادند.

همچنین جایگاه هیأت رئیسه با عکس‌های شهدای مجالس گذشته مزین شده بود و البته در جلسه امروز حضور خانواده شهدا نیز به چشم می‌خورد.

در این بین در حالی که عکس امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مانیتورهای مجلس به نمایش در آمده بود عکس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کنار آنها دیده می‌شد و چندین بار در نخستین جلسه مجلس یازدهم از این شهید والامقام یاد شد.

تذکر برای رعایت موارد بهداشتی توسط تعدادی از کارکنان مجلس به نمایندگان و زدن ماسک از دیگر حواشی جلسه علنی امروز مجلس بود.

این گزارش حاکی است گعده‌ها و دور همی‌هایی بین نمایندگان به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسید در خصوص انتخابات رئیس و هیأت رئیسه مجلس باشد.

در ادامه سیدرضا تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم اعلام کرد که در دوره‌های مختلف مجلس نمایندگان پس از برگزاری آئین افتتاحیه مجلس به مرقد امام (ره) رفته و با امام راحل تجدید پیمان می‌کردند اما به علت شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که در حال حاضر به دلیل بسته بودن حرم مطهر امام (ره) حضور نمایندگان مجلس در حرم به صلاح نیست، بنابراین نمایندگان پس از جلسه امروز به شهدای مجلس شورای اسلامی واقع در خانه ملت ادای احترام خواهند کرد.

از دیگر حواشی جلسه علنی امروز مجلس صندلی خالی آیت الله آملی لاریجانی و آیت‌الله جنتی بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *