بازیکن محبوب اینیستا پس از مسی کیست؟

به گزارش سادس، آندرس اینیستا یکی از مهم‌ترین بازیکنان تاریخ در قرن ۲۱ محسوب می‌شود. او یکی از رهبران بهترین بارسلونای تاریخ بود که آخرین بازی‌هایش را برای ویسل کوبه ژاپن انجام داد.

هافبک پیشین بارسلونا که قهرمان اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ بود و گل پیروزی تیمش را در فینال به ثمر رساند در یک مصاحبه اختصاصی با اوله به دوستی‌اش با لیونل مسی و تاثیر ستاره آرژانتینی روی جهان فوتبال صحبت کرد. اینیستا گفت: یکی از بزرگی‌های مسی در این است که تو را همیشه شگفت‌زده می‌کند. او در این سال‌ها ثبات داشته و چیزی نتوانسته است متوقفش کند. اکنون با گذشت چندین سال هم‌چنان همه را شگفت‌زده می‌کند. بازیکنان خیلی کمی می‌توانند چنین روندی داشته باشند یا شاید هیچ بازیکنی این چنین نباشد.

او افزود: مسی توانایی هت تریک در گلزنی و پاس گل را دارد. اگر از بیرون خیلی زیبا دیده می‌شود درون زمین کار سختی به حساب می‌آید. من می‌دانم اگر از سمت چپ وارد می‌شد می‌دانست که کجا به دنبال توپ باشد. ما که در کنارش بازی کردیم از این هم‌بازی بودن لذت بردیم. مسی برای من شماره یک است. آشکار است که نمی‌تواند همه تیم باشد.

مسی با تیم ملی آرژانتین هرگز جامی فتح نکرده است. هافبک ویسل کوبه در این رابطه اظهار کرد: برای من سخت است که بگویم مسی یک بازی را بد بازی کرده است چون غیرممکن است. هم‌چنین نمی‌توان عملکردش را با تیم ملی آرژانتین نسبت به بارسلونا مقایسه کرد. شرایط در این دو تیم متفاوت است. او در بارسا می‌تواند هر روز کار کند.

اینیستا درباره دیگر بازیکنان برجسته آرژانتین گفت: از گذشته خیلی پابلو آیمار را دوست داشتم. او را خیلی دوست داشتم چون بازیکن متفاوتی بود. خیلی خوب حرکت می‌کرد، تسلط داشت، می‌توانست دفاع حریف را به خوبی بر هم بزند، سریع و باهوش بود. خوان رومن ریکلمه و خوان سباستین ورون را هم دوست دارم. از بازیکنان کنونی می‌توانم از آنخل دی ماریا نام ببرم.

هافبک پیشین تیم ملی اسپانیا در مورد تلاش خاویر ماسکرانو برای راضی کردنش به بازی در آرژانتین اظهار کرد: او با من تماس گرفت اما خیلی عمیق صحبت نکردیم. از من پرسید شرایطم چگونه است و من برایش توضیح دادم. همین. ماسچرانو گفت که دوست دارد من در آرژانتین بازی کنم اگر امکانش باشد. صحبت‌مان تا همین حد بود.

گزارش از حسین مخلص آبادی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *