مهمترین اقدامات معاونت زنان به مناسبت روز جهانی خانواده


معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به مناسبت روز جهانی خانواده اهم اقدامات خود را اعلام کرد.

به گزارش سادس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ‏معاونت زنان و خانواده اقدامات متعددی با هدف تحکیم خانواده ایرانی انجام داده است که اهم آن شامل تهیه و تدوین شاخص‌های خانواده با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط و تصویب آن در ستاد ملی زن و خانواده سپس هیات دولت و ابلاغ آن است. هدف و نتیجه اینکه موضوع خانواده از شکل سلیقه‌ای و مناسبتی به صورت برنامه‌ای درآید. 

نگاه ویژه به خانواده در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده ۳۱ استان کشور با توجه به مختصات بومی خانواده در هر استان. اجرای طرح گفت وگوی ملی خانواده با هدف تقویت مهارت‌های ارتباطی اعضای خانواده با مشارکت انجمن جامعه شناسی ایران در ۳۱ استان کشور، طرح موضوع ضرورت تقویت گفت وگوی بین نسلی و اجرای آن با همکاری آموزش و پرورش در میان دانش‌آموزان و در سطح عموم راه‌اندازی پادکست‌های رادیو نسل است.

حمایت از ساخت فیلم کوتاه و انیمیشن با موضوع گفت وگو در خانواده و گفت وگوی بین نسلی توسط دانش‌آموزان مستعد، نظارت بر آموزش‌های قبل و بعد ازدواج، تهیه و تدوین و آغاز اجرای طرح سینمای دوستدار خانواده با همکاری سینما تیکت با هدف معرفی فیلم‌های مناسب خانواده توسط مردم و جلب توجه فیلمسازان به این موضوع، تولید محتوای مجازی در مورد مهارت‌های ارتباط در خانواده مانند پادکست‌های “خانه‌مان”، تشکیل شورای فقهی، حقوقی معاونت و بررسی و تهیه و ارائه لوایح مدافع پایداری خانواده مانند ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ سال، محدودیت اختیارات مرد در طلاق و…، حمایت از اورژانس اجتماعی به عنوان عامل بازدارنده از اعمال خشونت در خانواده و ارائه مشاوره‌های لازم و راه‌اندازی مرکز بین‌المللی تعالی گفتگوی خانواده با حمایت آیسسکو نیز از دیگر اقداماتی است که معاونت زنان و خانواده با هدف تحکیم خانواده ایرانی انجام داده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *