ذوالفقارنسب: تیم فوتبال هفت نفره نیاز به جوان گرایی دارد


ذوالفقارنسب: تیم فوتبال هفت نفره نیاز به جوان گرایی دارد

سرپرست انجمن فوتبال هفت نفره گفت: به دنبال پشتوانه سازی و جوان گرایی تیم ملی فوتبال هفت نفره هستیم تا در آینده تیم قوی و خوبی را در مسابقات داشته باشیم.

بیژن ذالفقارنسب در گفت وگو با سادس، درباره احتمال تغییرات در کادر فنی تیم فوتبال هفت نفره اظهار کرد: در رابطه با تقویت کادر فنی تیم فوتبال هفت نفره در حال بررسی هستیم که بعد از ماه مبارک رمضان اگر نیاز به تغییراتی باشد اعلام خواهیم کرد. در حال حاضر برنامه خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: بعد از اینکه ستاد عالی مقابله با کرونا وزارت ورزش و جوانان مجوز برپایی اردوها را بدهد سعی داریم مسابقات قهرمانی کشور برگزار کنیم تا از دل مسابقات جوانان مستعد فوتبال هفت نفره را شناسایی و به تیم ملی تزریق کنیم. اکثر بازیکنان این تیم دارای رنج سنی بالایی هستند که نیاز است تیم را به سمت جوان گرایی سوق دهیم.

وی گفت: هدف بر این است تا بتوانیم با شناسایی بازیکنان جوان و مستعد تیم ملی فوتبال هفت نفره را تقویت کنیم و با تیم قوی و خوبی در مسابقات آینده شرکت کنیم.

سرپرست انجمن فوتبال هفت نفره همچنین در خصوص اقدامات انجام شده برای پارالمپیکی شدن این رشته خاطرنشان کرد: برای حضور دوباره این تیم در بازی های پارالمپیک باید کارگروه مشخصی تشکیل و پیگیر این مسئله باشد. هر کشور به تنهایی نمی تواند در این زمینه اقدام خاصی انجام دهد. باید در سطح بین الملل این کارگروه تشکیل شود تا مقدمات حضور دوباره این تیم در پارالمپیک آینده فراهم شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در گذشته انتقاداتی در خصوص حضور بازیکنان سالم در تیم ملی فوتبال هفت نفره بود در این زمینه نظر شما چیست، افزود: امکان حضور بازیکنان سالم در تیم ملی فوتبال هفت نفره وجود ندارد. تنها بازیکنانی شرایط حضور در تیم ملی فوتبال هفت نفره را دارند که کلاس بندی پزشکی آنها ابتدا در داخل کشور و سپس در سطح بین الملل به تایید رسیده باشد و اگر بازیکنی کلاس بندی پزشکی وی در مسابقات بین المللی مورد تایید قرار نگیرد امکان حضور در تیم ملی فوتبال هفت نفره را ندارد. بنابراین در خصوص حضور بازیکنان در تیم ملی فوتبال هفت نفره نظارت دقیقی وجود دارد و کسی نمی تواند ادعا کند که بازیکنان سالم در این تیم فعالیت می کنند.

وی در پایان گفت: یکی از اهداف اصلی ما پشتوانه سازی و تزریق نیروهای جوان به تیم ملی فوتبال هفت نفره است تا بتوانیم جوانان مستعد را جایگزین بازیکنان قدیمی این تیم کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *