در ایران بیشتر دلال داریم تا مدیربرنامه/ چیزی نمی‌شود یکسال قهرمان نداشته باشیم


در ایران بیشتر دلال داریم تا مدیربرنامه/ چیزی نمی‌شود یکسال قهرمان نداشته باشیم

کاظم محمودی می‌گوید در گذشته شاهد مدیرانی در ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس حضور داشته‌اند که حتی نمی دانستند آفساید چیست و فقط به خاطر رابطه پایشان به اتاق مدیریت این ۲ باشگاه باز شده است.

کاظم محمودی پیشکسوت و بازیکن سابق تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتور در گفت‌وگو با سادس درباره ادامه یافتن لیگ نوزدهم گفت: این ریسکی است که سازمان لیگ پذیرفته و به نظر من ادامه لیگ نوزدهم کار پرخطری است که می تواند جان چند صد نفر را به خطر بیاندازد. به هر حال فوتبال ورزشی درگیرانه است و حتی اگر بازی‌ها را هم بدون تماشاگر برگزار کنند، باز هم خطر ابتلا به کرونا بازیکنان و اعضای باشگاه‌ها را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: قهرمانی و سقوط کردن تیم‌ها به اندازه جام صدها نفر نمی‌ارزد. ایرادی ندارد که یک سال هم قهرمان نداشته باشیم و هیچ تیمی به دسته پایین‌تر سقوط نکند. کشور هلند این کار را کرده و همه تیم‌ها هم با آن کنار آمده‌اند. به نظرم نباید خودخواهانه به این موضوع نگاه کرد و باید سلامتی همه تیم‌ها را در نظر گرفت.

بازیکن پیشین استقلال درباره ممنوعیت استفاده از مربیان و بازیکنان خارجی در سرخابی‌های پایتخت گفت: ایراد اصلی در مدیریت و برنامه‌ریز این ۲ تیم است. وقتی مدیری تعهدی را قبول می‌کند، ابتدا باید منابع مالی لازم را تهییه کند و سپس به دنبال جذب بازیکن خارجی باشد. باز شدن پای دلالان به باشگاه‌ها بیشتر باعث شده تا این مشکلات برای این استقلال و پرسپولیس به وجود بیاید. بازیکن‌هایی هم که این دلال‌ها می‌آورند، کارشناسی و غربال نشده و تنها به فکر گرفتن پول از این ۲ باشگاه هستند.

او در خصوص بریدن پای دلال‌ها به باشگاه های لیگ برتری گفت: در همه جای دنیا، باشگاه ها با مدیرهای برنامه بازیکنان کار می‌کنند اما در ایران ما تعداد کمی مدیربرنامه داریم و بقیه دلال هستند و به فکر جیب خود هستندو مدیربرنامه واقعی نیستند. باشگاه‌ها و مدیران باید یاد بگیرند با کسانی کار کنند که مدرک و لیسانس از نهادهای مربوطه دارند. باید قوانینی تصویب شود که نظارت ویژه‌ای به قرارداد بازیکنان و مربیان و به ویژه خارجی‌ها داشته باشد تا چنین مشکلاتی برای ۲ باشگاه به وجود نیاید.

محمودی در خصوص ریشه‌کن شدن این موضوع گفت: باید مدیرانی به این ۲ باشگاه بیانید که هم ورزشی باشند و هم تحصیل‌کرده. من شاهد بودم مدیرانی در استقلال و پرسپولیس حضور داشتند که نمی‌دانستند آفساید چیست؛ همان مدیران با همکاری دلال‌ها بازیکنی را می‌آوردند که یک فصل روی نیمکت هم ننشسته و در پایان پولش را گرفته و رفته است. تنها چاره حل مشکل استقلال و پرسپولیس استفاده از مدیران فوتبالی است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *