مستندسازی و تحلیل داده‌های کرونا در ایران


طرح ملی مستندسازی و تحلیل داده‌های کرونا در ایران در راستای رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به اجرا در می‌آید.

به گزارش سادس، بحران کرونا در زمره پیچیده‌ترین رخدادهای دنیای معاصر است که تاکنون برخی از ابعاد چندلایه‌ آن آشکار شده است و جنبه‌های ناشناخته‌تر آن در آینده به تدریج روشن خواهد شد. چون ویروس خطرناک کرونا زندگی همه‌ انسان‌ها در همه‌ ساحت‌ها و حیات ملت‌ها را در همه حوزه‌ها، تحت تأثیر و نفوذ خود قرار داده است، توصیف و تحلیل آن از عهده‌ یک دانش خاص یا یک تخصص خاص خارج است و به همکاری‌های بین‌رشته‌ای  و فرارشته‌ای نیاز دارد؛ اکنون که در میانه‌ این بحران قرار داریم، باید با عزم ملی در راه مستندسازی این رخداد و فرآیندهای آن گام برداریم و اگر این رخداد و پیامدهای آن به نحو روشنی روایت نشوند، بسیاری از حقایق زندگی انسان‌هایی که به نحو مستقیم یا غیرمستقیم با آن درگیر بودند، برای همیشه ناشناخته خواهد ماند.

بر اساس اعلام پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، این پژوهشگاه از اواخر اسفند ۱۳۹۸ اندیشه مستندسازی و توصیف پرمایهی این رخداد را مطرح کرده است. اکنون با تأکید مقام معظم رهبری، اهمیت این اقدام بیش از پیش آشکار شده که امید است، با فراهم شدن مقدمات و پشتیبانی دستگاه‌های مختلف و همکاری همه‌ نهادها و شخصیت‌ها این طرح بزرگ ملی به نحو شایسته‌ای به اجرا درآید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *