مطالبات بیمارستان‌های دولتی از تأمین اجتماعی به روز است


مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مطالبات بیمارستان‌های دولتی از تأمین اجتماعی کاملا به روز است.

به گزارش سادس، مصطفی سالاری، در دیدار وزیر و مدیران ارشد تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معاون اول رئیس جمهور افزود: با آخرین پرداختی انجام شده در هفته گذشته، مطالبات بیمارستان‌های دولتی کاملا به روز شده و پرداخت‌ها مطابق قانون در حال انجام است.

وی درباره مطالبات مراکز درمانی غیر دولتی طرف قرارداد با این سازمان نیز گفت: از ماه‌های پایانی سال گذشته درحال پرداخت مطالبات این مراکز هستیم و تأخیر در پرداخت مطالبات از ۱۸ ماه به ۴ ماه رسیده است.

سالاری اظهار امیدواری کرد: امیداریم با برنامه ریزی انجام شده  تا نیمه سال جاری وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی غیر دولتی نیز به روز شود.

وی به ضرورت تلخیص بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور بر اساس حدود ۲هزار بخشنامه فعالیت می‌کنند که با تنقیح و تلخیص این بخشنامه‌ها امیدواریم تا شهریور ماه سال جاری بتوانیم تعداد بخشنامه‌ها را به ۶۰ مورد کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، سطح بندی خدمات درمانی این سازمان را از دیگر برنامه‌های مهم در راستای برقراری عدالت در دسترسی به خدمات درمانی در سطح کشور برشمرد و گفت: این کار با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

سالاری افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود مراکز درمانی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت متناسب با نیاز هر منطقه برای افزایش ظرفیت مراکز موجود و یا احداث مراکز جدید تصمیم گیری می‌شود.

وی از طرح ویژه‌ مدیران آینده برای انتصاب مدیران در سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: به منظور تحقق شایسته سالاری و انتخاب بهترین افراد برای انتصاب در سمت‌های مدیریتی آزمون کتبی از طریق سازمان سنجش در بین حدود ۷هزار نفر از همکاران متقاضی برگزار شد که نتیجه این آزمون در کنار مصاحبه‌های تخصصی و سوابق شغلی کارکنان مبنای انتصاب افراد در پست‌های مدیریتی خواهد بود و تا کنون ۱۵۰ انتصاب بر اساس همین معیارها انجام شده است.

سالاری با بیان اینکه مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی عملکرد موفقی در زمینه ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا داشته‌اند، گفت: حدود ۱۶ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی بستری شدند و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی نشانه موفقیت بخش درمان این سازمان در خدمت رسانی به بیماران است.

وی اظهار امیدواری کرد که متناسب با خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، بخشی از منابع مالی هزینه شده برای این بیماران از سوی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود.

گسترش بیمه اجتماعی در جامعه روستایی و کشاورزی کشور بدون حمایت استانداران ممکن نیست

همچنین در ادامه این نشست علی شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: گسترش بیمه اجتماعی در میان جامعه روستایی و کشاورزی کشور نیازمند توجه ویژه استانداران و توجه آنان است. تحقق حق بیمه برای این گروه بدون حمایت استانداران ممکن نیست.

شیرکانی همچنین گفت که صندوق در سال گذشته(۱۳۹۸) با اصلاح نظام سرمایه گذاری بر اساس تعادل بین منابع و مخارج و خروج از بنگاه داری به یکی از  صندوق‌های پیشران در میان صندوق‌های بازنشستگی کشور بدل شد.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت کار و رفاه اجتماعی، وی با بیان اینکه این صندوق در سال گذشته شاهد رشد بی‌سابقه جمعیت بیمه شده فعال بوده است اظهار کرد: جمعیت بیمه شده صندوق سال گذشته نسبت به ۹۷، ۸۴ درصد رشد را تجربه کرده است. از این جهت برای پوشش حداکثری بیمه شدگان نیاز داریم که دولت برای پرداخت مطالباتش به صندوق عزم جدی داشته باشد تا صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر به سرنوشت سایر صندوق ها دچار نشود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *