بشار اسد: باور دارم که باید دوره هفت ساله ریاستم تمام شود/ کاپیتان کشتی هنگام طوفان در آب نمی‌پرد

به گزارش سادس:

بشار اسد رسانه‌های غربی را متهم کرد که از تروریست‌ها چهره‌ی سفید «مبارزان آزادی» را ارایه می‌دهند.

سرویس جهان مشرق – بشار اسد، رییس جمهور سوریه، رسانه های غربی را متهم کرد که در حالی که از او «اهریمن سازی» می کنند، از تروریست ها چهره‌ی سفید «مبارزان آزادی» را ارایه می دهند، تا تصویری سیاه و سفید از جنگ داخلی سوریه ترسیم کنند.

به گزارش راشا تودی، آقای اسد در دیدار روز دوشنبه خود با خبرنگاران رسانه های غربی در دمشق، درباره آینده سوریه و شخص خودش به عنوان رهبر سوریه سخن گفت.

او با اشاره به تبلیغات سنگین و برچسب زنی رسانه های غربی به خود به عنوان «جنایتکار جنگی» و ربط دادن مرگ هزاران غیرنظامی به کارزار ضدتروریزم دولت سوریه، گفت که پشتیبانی مردمی او، ۵ سال بعد از شروع جنگ داخلی، با این «روایت» غربی ها تطبیق نمی کند:

“بگذارید فرض کنیم که این ادعاها درست است و این رییس جمهوری است که مردم خود را می‌کشد و جرایم جنگی مرتکب می‌شود و «جهان آزاد» و غرب به مردم سوریه علیه این فرد کمک می‌کنند… اگر این چنین بود، مدت ها قبل کل پشتیبانی مردمی خود را از دست داده بودم.” او پرسید: “چه طور می‌توانم رییس جمهور باشم اگر که مردم خود را می‌کشم و مردم علیه من هستند؟ این با واقعیت جور در نمی آید.”

رییس جمهور سوریه کمبود پوشش رسانه ای غرب را درباره وحشی گری تروریست ها یادآور شد: “سرخط خبرها همه درباره‌ی رییس جمهور بد است که مردم خوب را می کشد. آنها (تروریست‌ها) همه مبارزان آزادی هستند.”

اسد گفت که باور دارد که باید دوره هفت ساله ریاستش تمام شود، دوره‌ای که از ۲۰۱۴ آغاز شد. او می‌گوید که بعد از پیروزی حدود ۹۰ درصدی او در انتخابات ریاست جمهوری، نمی‌تواند با کناره‌گیری به اعتماد رأی دهندگان به خود، خیانت کند: ” اگر شما کاپیتان کشتی باشی، وقتی با طوفان مواجه می شود، نمی‌توانی در آب بپری، باید راهنمای کشتی به ساحل امن باشی.”

آقای اسد اضافه کرد که حتی مخالفان سیاسی او که تا پیش از این با حکومت حزب بعث مخالفت سرسختانه داشتند، در شرایط جنگی کشور، از ترس حاکم شدن جهادی ها در صورت سرنگونی دولت، جانب دولت را گرفته اند:

“‌آن‌ها (اپوزیسیون) ارزش دولت را می‌دانند. ذهنیت سیاسی آن‌ها تغییر نکرده است، بلکه ترس از امکان افتادن کشور به ورطه آشوب، آن‌ها را به جانب حکومت متمایل کرده است.”

در حالی که رسانه‌های جریان اصلی در غرب مرتبا اسد را با ادعاهای جنایت جنگی در بمباران شرق حلب متهم می‌کنند، رییس جمهور سوریه متذکر می‌شود که ناقض حقوق بین‌الملل، غربی‌ها بودند که به عراق تجاوز کردند و موجب آشوب در لیبی شدند، کشوری که هم از جنگ داخلی رنج می‌برد و هم در معرض فروپاشی اقتصادی است: “ما نبودیم که بدون اجازه سازمان ملل به عراق حمله کردیم- آمریکا و بریتانیا و متحدان آن‌ها بودند. ما نبودیم که به لیبی حمله کردیم و دولتش را از بین بردیم… قدرت‌های غربی، وقتی خط مشی سیاسی حکومت‌ها را نمی‌پسندند، حق مداخله در مسایل داخلی کشورها را ندارند.”

او که این حرف را در پاسخ به خبرنگار نشریه  نیویورکر بیان می‌کرد، به نمونه لیبی اشاره نمود: “حتی اگر لیبی بدترین دولت را هم داشت، وظیفه آمریکا یا هر کشور دیگری نبود که دولت آن را تغییر دهد.”

رهبر سوریه استدلال کرد که همین تهدید درباره سوریه هم وجود دارد و هدف غربی‌ها در سوریه نه مبارزه با تروریزم، که سرنگونی دولت قانونی این کشور است.

در بخش دیگری از این دیدار، اسد بر آزادی عقاید و ادیان در سوریه تاکید کرد و گفت صلح در صورتی محقق می‌شود که افراط گرایی ریشه‌کن شود.

اسد همچنین این توضیح را هم داد که کشورش همه پیوندها را با غربی‌ها قطع نکرده است و به گفتگو با کشورهای غربی، از جمله آمریکا، از “‌کانال های مختلف” ادامه می‌دهد با این حال تاکید کرد که سوریه نمی‌خواهد یک «کشور دست نشانده» باشد.

در واکنش به سخنان بشار اشد، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوباره موضع آمریکا نسبت به رییس جمهور سوریه را تکرار کرد و تاکید نمود که بشار اسد نباید “بخشی از آینده بلندمدت سوریه” باشد و افزود که هیچ چیز در رویکرد دولت امریکا درباره این موضوع تغییر نکرده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *