درخواست فیفا از دادستان سوییس برای ادامه تحقیق‌ها از بلاتر


درخواست فیفا از دادستان سوییس برای ادامه تحقیق‌ها از بلاتر

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از دادستانی سوییس خواسته است که تحقیقات علیه رییس پیشین این سازمان جوزف بلاتر را متوقف نکند. 

به گزارش سادس و به نقل از لوموند فرانسه، در ماه آوریل گزارش شد که یکی از پرونده‌ها علیه سپ بلاتر، رییس پیشین فیفا بسته خواهد شد. در واکنش به این اتفاق فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) از دادستانی سوییس خواسته است که تحقیقات علیه جوزف بلاتر را متوقف نکند. 

این نشریه به نقل از فیفا گفت: “ما درخواست تجدیدنظر رسمی دادیم که در آن درخواست کردیم تحقیقات را ادامه دهیم. فیفا همه اقدامات لازم را از منظر قانونی انجام خواهد داد تا از مجازات عاملان اطمینان حاصل کند.”

در ماه آوریل، آسوشیتدپرس گزارش داد که دادستانی سوییس قصد دارد در رابطه با کلاهبرداری احتمالی اتحادیه فوتبال کاراییب برای فروش حق پخش برای جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ ، یکی از دو پرونده علیه بلاتر را ببندد. 

بزرگ‌ترین رسوایی در تاریخ فیفا در اواخر ماه مه ۲۰۱۵ رخ داد، هنگامی که پلیس سوییس دو روز قبل از انتخاب رییس این سازمان، چندین مقام ارشد فیفا را به ظن فساد در هتلی در زوریخ دستگیر کرد.

در سال ۲۰۱۵ ، بلاتر به مدت ۸ سال توسط اتاق داوری کمیته اخلاق فیفا از فوتبال به حالت تعلیق درآمد. در فوریه ۲۰۱۶ کمیته استیناف فیفا این دوره را به ۶ سال کاهش داد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *