نصب دستگاه خوددریافت پسماند خشک در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار


در نشست مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با مدیران عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند بر ضرورت جانمایی دستگاه های RVM (دستگاه خوددریافت پسماند خشک) در مراکز تحت پوشش آن ها توافق شد.

به گزارش سادس، صدرالدین علیپور در این نشست با اشاره به تاکید ویژه مدیریت شهری و شهردار تهران بر اجرای طرح کاپ گفت: در راستای اجرای گام دوم طرح مذکور قرار شد تا با جمع آوری مخازن فعلی، راهکارهای دیگری مانند نصب مخازن سه گانه و RVM ها (دستگاه خوددریافت پسماند خشک) اجرایی شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای فاز اول از گام دوم طرح کاپ تعدادی دستگاه RVM توسط سازمان مدیریت پسماند خریداری شده است، اضافه کرد: به دلیل حضور انبوه مردم در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار، تصمیم گرفتیم نصب دستگاه ها را از این مراکز آغاز کنیم تا تعداد قابل توجهی از شهروندان با اجرای این شیوه از طرح آشنا شوند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران؛ دستگاه های RVM تولید داخل و از سوی شرکتی دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

علیپور در ادامه گفت: این شیوه جمع‌آوری، یکی از روش‌های مدرن دفع پسماندهای خشک ارزشمنداست که تجربه به کارگیری آن در کشورهای دیگر کارآیی بسیار خوب این روش را نشان می دهد.

براساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، وی تاکید کرد: این دستگاه ها در ازای دریافت پسماند قابل بازیافت مانند ظروف پت، قوطی‌های فلزی، کاغذ و مقوا و …  مشوق‌هایی به صورت حواله خرید به شهروندان ارائه می‌دهد که این حواله‌ها در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار، در هنگام خرید به فروشندگان تحویل داده می‌شود که هزینه آن توسط سازمان مدیریت پسماند پرداخت خواهدشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *