لابی‌گری در مجلس حال آدم را بهم می‌زند/ نمایندگان در انتخابات داخلی مجلس برای گرفتن رای التماس می کنند

در طول نزدیک به هفت سال حرف های متناقض از رئیس جمهور کم نشنیدیم، به هر حال تا یک سال دیگر باید این دولت را تحمل کرد.
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری سادس:

رئیس جمهور در همه امور احساس خود تخصصی دارد و به حرف کارشناسان اعتمادی ندارد. اشکال آنجاست که آقای دکترروحانی فکر می کند در تمام امور خودش خبره و کارشناس است.

فشار افکار عمومی رئیس جمهور را وارد میدان کرد، الان هم در جایگاه مدیریت امورجاری کشور حرف‎های ضد و نقیض زیادی می زند که بازتاب خوبی در جامعه ندارد.

از آقای روحانی بیش تر از این توقع نیست، او در مقاطع مختلف حرف های کم ربط مثل تعریف از برجام، صد روزه اقتصاد را درست می کنم، صبح جمعه از خواب بیدار شدم متوجه شدم قیمت بنزین عوض شد را عنوان کرده است.

در طول نزدیک به هفت سال از این حرف های متناقض از رئیس جمهور کم نشنیدیم، به هر حال تا یک سال دیگر باید این دولت را تحمل کرد.

مجلس دهم بیشتر مجلس وکیل‌الدوله است. این مجلس می توانست دولت را کنترل کند و مسیر دولت را اصلاح کند ولی نتوانست جلوی انحرافات دولت بایستد و ناکارآمد بود، امیدوارم مجلس یازدهم عقب ماندگی های مجلس دهم را جبران کند.

قطعا هیئت رئیسه درعملکرد ضعیف مجلس نقش به سزایی داشت، هیئت رئیسه برای رسیدن به اهداف خود و تعدادی وکیل الدوله حتی آئین نامه داخلی مجلس را زیر پا می گذاشت.

رفتارهای نمایندگان در مجلس و سوال های پرتکرار آنها از وزرا مصرف انتخاباتی و برای اقناع مردم حوزه انتخابیه شان داشت.

لابی گری در مجلس خیلی زیاد است و حال آدم را بهم می زند. لابی گری برای انتخاب هیات رئیسه مجلس و کمیسیون ها انقدر زیاد است که نمایندگان برای کسب رای ریش گرو می گذارند و دیگر نمایندگان را برای رای دادن به خودشان قسم می دهند.بعضی از نمایندگان برای انتخاب شدن به میز هر نماینده سر می زنند و التماس می کنند.

باید آئین نامه مجلس به شکلی اصلاح شودکه انتخاب هیات رئیسه مجلس، کمیسیون ها و انتخاب ناظرین دستگاه های اجرایی براساس شایستگی و توانایی باشد نه لابی گری؛ مسئولیت ها در مجلس باید بر اساس توانایی و شایستگی تقسیم بندی شود.

وقتی قرار باشد نظارت بر نمایندگان با خود نمایندگان باشد چیزی از آن بیرون نمی آید و قطعا هیئت نظارت بر نمایندگان هیچ کارکردی ندارد.

در جلسه فراکسیون اصولگرایان خطاب به آقای حاجی بابایی گفتم که ما اسما 120 نفر هستیم اگر قرار به پای کارآمدن باشد این تعداد به 20 نفرهم نمی‌رسد، کما اینکه در بعضی از رای گیری ها تعداد رای اصولگرایان به 60 نفر هم نمی‌رسد.

مجلس هفتم از بقیه مجلس ها بهتر بود و به فکر مردم بود اگرچه اشتباهاتی هم داشت، در 4 دوره‌ای که از مجلس هفتم تا دهم نماینده مجلس بودم این مجلس ناکارآمدترین مجلس است و خوشبختانه الان مجلسی داریم که هیچ کسی برای آن تره خورد نمی‌کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *