آدرس غلط دادن نمایندگان مجلس دهم بداخلاقی سیاسی است/ اولویت مجلس یازدهم تصویب قوانینی است گره از مشکلات مردم بازکند


اولویت مجلس یازدهم کنار گذاشتن قوانین دست و پاگیری است که سد راه پیشرفت جامعه است؛ در مجلس باید قوانینی تصویب شود تا بتواند گره از مشکلات مردم بازکند.

جعفر راستی منتخب مردم شبستر در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری سادس:
شفافیت آراء از الزامات مجلس است شعار ما برای انتخابات مجلس از روز اول شفافیت آرا نمایندگان و مسئولان بوده است؛ عملکرد خادمین ملت باید به صورت شفاف به اطلاع مردم برسد.

تصویب دوفوریت تعیین تکلیف گزارشات کذب در انتخابات، دهن کجی نمایندگان ردصلاحیت شده به شورای نگهبان و برای تحت شعاع قرار دادن گزارش رئیس دیوان محاسبات کشور و گم شدن 4.8 میلیارد دلار پول مردم بود.

نمایندگان در خدمت دولت به هرچیزی متمسک می شوند تا افکارعمومی را در رابطه با گزارش رئیس دیوان محاسبات فریب دهند، آدرس غلط دادن آنها یک بداخلاقی سیاسی است.

موضوعات مثل تصویب دوفوریت تعیین تکلیف گزارشات کذب در مجلس اولویت ندارد و واضح است که این گونه طرح‌ها خلاف عقیده عمومی مردم است که بازتاب منفی در جامعه دارد.

به نظر میرسد در این مدت کوتاه نمایندگان مسائلی را مطرح کنند که اصل قضایا مثل موضوع گم شدن پول ها تحت شعاع قرار بگیرد؛ آدم عاقل یک طرحی نمی دهد که به ضرر خودش تمام شود این‌ها می‌دانند که پیگیری این طرح‌ها در افکارعمومی به ضرر خودشان تمام می‌شود.

مجلس و قوه قضاییه نباید نسبت به موضوع گزارش دیوان محاسبات تعارف داشته باشند و باید به صورت جدی پیگیراین قضیه باشند چرا که گم شدن یک ریال از پول مردم گناه نابخشودنی است.

اولویت مجلس یازدهم کنار گذاشتن قوانین دست و پاگیری است که سد راه پیشرفت جامعه است؛ در مجلس باید قوانینی تصویب شود تا بتواند گره از مشکلات مردم بازکند.

در مجلس یازدهم طرح‌ها و لوایح معطل مانده باید به قید فوریت بررسی شود و ما سعی خواهیم کرد با پیگیری این موضوع، ساماندهی مناسبی به آنها بدهم، چرا که متأسفانه اکثر این طرح‌ها و لوایح که می‌تواند مشکلات اقشار و طبقه پایین جامعه را رفع کند معطل مانده است.

فکر و زمان برای پیگیری و تصویب هر قانون در مجلس لازم است ولی بنا داریم تا ساماندهی مناسبی را برای پیگیری منافع ملت دنبال کنیم و باید بکوشیم که طبقه پایین جامعه بیشترین منفعت را از تصویب قوانین ببرند، نه اینکه طبقات بالا و مرفه از خروجی مجلس منتفع شوند.

بخشی از طرح‌ها و لوایح هم در مجالس قبلی نبایستی پیگیری می‌شده و به تصویب می‌رسید، چرا که پیگیری این موضوع منافع ملت را دنبال نکرده و مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

گرفتاری های این روزهای ما به عدم اشتغال جوانان این سرزمین بازمی گردد؛ اگر جوان ایرانی شغل داشته و دغدغه معیشتی نداشته باشد، می‌تواند تشکیل زندگی داده و آسیب‌های اجتماعی هم کاهش پیدا خواهد کرد، لذا حجم عمده‌ای از معضلات کشور به بیکاری این روزهای جوانان بازمی‌گردد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *