بانوی تاریخ‌ساز کشتی: فقط دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پاداش گرفتم

به گزارش سادس، هانیه عاشوری، اولین بانوی کشتی‌گیر ایران است که در مسابقات قهرمانی جهان آلیش مدال طلا به دست آورد و در قهرمانی تیم ایران در جهان نقش بسزایی داشت. او این روزها در خانه تمرینات خود را دنبال می‌کند اما از نحوه رسیدگی و توجه به کشتی بانوان انتقاد دارد.

عاشوری در گفت‌وگو با سادس به وضعیت پیگیری تمرینات خود در شرایط شیوع کرونا اشاره کرد وگفت: تمریناتم را در خانه انجام می‌دهم، وسایلم کم است اما به هر حال تمرین می‌کنم. الان در بندرعباس هستم و  غروب‌ها در ساحل دریا می‌دوم و بعد از آن هم با وزنه و طناب کار می‌کنم.

او در ادامه گفت: وقتی به ایران برگشتم جایی نرفتم و فقط تمریناتم را انجام دادم. کسی هم سراغی از من نگرفت و فدراسیون بعد از قهرمانی جهان توجهی نکرد که ببیند تمرینی دارم یا نه.  ابتدا در کرمانشاه زیر نظر سپیده گل منصوری تمرین می‌کردم و بعد از آن هم به بندرعباس برگشتم.

این کشتی‌گیر در مورد پاداشی که پس از قهرمانی جهان دریافت کرد، گفت: فدراسیون دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به من جایزه داد که ای کاش آن را هم نمی‌دادند؛ به نظر شما این مبلغ برای یک قهرمان جهان کافی است؟

او از بی‌توجهی به کشتی بانوان انتقاد کرد و گفت: در ابتدا نگاه‌ها چندان مثبت نبود اما وقتی قهرمان جهان شدیم، دید رئیس فدراسیون بهتر شد. اگر به ما رسیدگی کنند، کشتی بانوان رشته خوبی است اما رسیدگی وجود ندارد و ورزشکار دلسرد می‌شود. از مسئولان می‌خواهم که به دختران ورزشکار رسیدگی کنند. وقتی من قهرمان شدم، کسی هیچ عکس العملی نشان نداد و فقط آقای دبیر همین مبلغی را که گفتم به عنوان پاداش به من داد اما کسی دیگر پیگیری نکرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *