فتاحیان: احتمالا قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ واترپلو ملاک انتخابی المپیک باشد


فتاحیان: احتمالا قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ واترپلو ملاک انتخابی المپیک باشد

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: هنوز پاسخی از فینا نگرفته‌ایم اما شاید مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ فیلیپین حکم انتخابی المپیک را داشته باشد.

فرید فتاحیان در گفت و گو با سادس، در مورد شرایط مسابقات انتخابی المپیک واترپلو اظهار کرد: هنوز جوابی از سوی فینا نگرفته‌ایم. قرار است هفته آینده در این خصوص با فدراسیون جهانی مذاکره کنیم تا ببینیم نتیجه چه می‌شود. مسابقات قهرمانی آسیا واترپلو ۲۰۲۱ در ماه نوامبر است و باید ببینیم این مسابقات ملاک کسب سهمیه المپیک قرار خواهد گرفت یا خیر. 

وی در پاسخ به این سوال که با تعویق المپیک شرایط برای کسب سهمیه واترپلوی ایران تغییر خواهد کرد یا خیر گفت: این شرایط برای واترپلو بد نیست به شرط اینکه پیگیری کنیم. شاید همان مسابقات قهرمانی آسیا را به عنوان انتخابی المپیک تعیین کنند.

دبیر فدراسیون شنا در ادامه در مورد مسابقات انتخابی المپیک شنا نیز گفت: بعد از تعویق المپیک، کمیته بین المللی المپیک به کمیته های ملی  نامه زده که براساس آن ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده اند سهمیه آن‌ها به قوت خود باقی است و مسابقاتی که باقی مانده با تغییر زمان، توسط فدراسیون‌های بین المللی انجام خواهد شد. 

وی در خصوص شرایط اردوی تیم‌های ملی شنا و واترپلو گفت‌: در حال حاضر تمرینات تعطیل است. وضعیت واترپلو که مشخص نیست و تیم ملی شنا هم با تعویق المپیک لازم نیست دیگر خود را در خرداد به پیک آمادگی برساند. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *