کدامیک از نمایندگان مجلس به کرونا مبتلا شدند؟

ماه‌های پایانی سال ۹۸ نگرانی بزرگی در جهان شکل گرفت و سبک زندگی در کشورهای زیادی را تغییر داد. ویروس کووید ۱۹ معضلی بود که سال گذشته به جان مردم جهان افتاد و متأسفانه کشور عزیزمان ایران را هم بی‌نصیب نگذاشت و عده زیادی از مردم را مبتلا کرد.

در این مسیر مسئولان زیادی هم با این معضل دست به گریبان شدند که بخشی از آمار مسئولان مبتلا شده به ویروس کووید ۱۹ یا همان کرونای معروف نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودند.

نمایندگان مردم که در روزهای منتهی به سال ۹۹ روزهای سخت کاری را با بررسی بودجه و حضور در عرصه انتخابات مجلس یازدهم پشت سر گذاشتند، پنجم اسفند نخستین روز کاری خود در صحن علنی مجلس را آغاز کردند، این روزها اما مصادف بود با شیوع ویروس کرونا در کشور؛ حضور نمایندگان برای فعالیت‌های انتخاباتی دوم اسفند میان مردم سبب شد وزارت بهداشت حساسیت بیشتری را نسبت به حضور نمایندگان در صحن علنی مجلس نشان دهد.

نخستین راهکار حضور تیم پزشکی در کریدور مجلس شورای اسلامی و گرفتن آزمایش ابتلا به ویروس از تک تک نمایندگان مجلس بود. در همین تحقیقات اولیه مشخص شد ۲۳ نماینده مجلس حامل ویروس کووید۱۹ هستند.

به گفته اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از میان ۱۰۰ نماینده‌ای که آزمایش کرونا دادند ۲۳ نفر مبتلا و ۴۰ نفر مشکوک به کرونا بودند.

شناسایی نمایندگان مبتلا به ویروس کرونا حساسیت وزیر بهداشت را به برگزاری جلسات علنی و تجمع نمایندگان زیر یک سقف بیشتر کرد به طوری که طی نامه‌ای به علی لاریجانی خواستار تعطیلی جلسات صحن علنی مجلس شد.

هرچند اسامی نمایندگان مبتلا به بیماری کرونا به صورت رسمی منتشر نشد، اما برخی نمایندگان مبتلا با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی از احوالات خود سخن گفتند به این منوال مشخص شد که حجت‌الاسلام «مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم، معصومه آقاپورعالیشاهی نماینده شبستر، محمود صادقی، محمدرضا منصوری نماینده ساوه و زرندیه، امیر خجسته نماینده همدان، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار، شهاب نادری نماینده اورامانات و سیدجواد حسینی‌کیا نماینده سنقر و کلیایی» جزو نمایندگانی بودند که برای درمان کامل قرنطینه خانگی و درمان بیمارستانی را تجربه کردند. البته رمضانی دستک و فاطمه رهبر دو نماینده منتخب مجلس یازدهم هم بر اثر ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفتند.و

با اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی همگی تست کرونا داده بودند و تقریباً افراد مبتلا مشخص شدند، اما ابتلای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به این ویروس بمب خبری شد که روزهای پایانی تعطیلات نوروز را پر خبر کرد.

البته نمایندگان مجلس تنها چهره‌های سیاسی کشور نبودند که دچار پدیده نوظهور و منحوس کرونا شدند، دکتر «علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت کشور، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، مصطفی پورمحمدی وزیر سابق کشور و دادگستری، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، فریدالدین حدادعادل پسر غلامعلی حدادعادل، پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس ایران، مرتضی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ تهران، زهره الهیان نماینده ادوار مجلس و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، علی آقازاده نماینده ادوار مجلس و منتخب مردم رشت در مجلس یازدهم، محمدرضا قدیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد جهانگیری معاون سازمان نظام پزشکی» از دیگر مسئولانی بودند که ابتلا به بیماری کرونا را تجربه کردند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *