لژیونر والیبال: فعلا در ترکیه می‌مانم/ برای زنان بخش پایه نداریم


لژیونر والیبال: فعلا در ترکیه می‌مانم/ برای زنان بخش پایه نداریم

ملی‌پوش ایران می‌گوید والیبال زنان ایران در بخش پایه مشکل دارد.

به گزارش سادس، مونا آشفته یکی از لژیونرهای والیبال زنان ایران است که در لیگ ترکیه و تیم کاهرمان ماراش البیستان اسپور مشغول بازی است. او که برای دومین سال در ترکیه حضور دارد، در مورد وضعیت خود در لیگ این کشور به سادس گفت: آخرین بازی‌مان در لیگ را شنبه (۱۷ اسفند) انجام دادیم و بعد از آن لیگ تعطیل شد. شهر تیم من کوچک‌تر از شهر تیم سال گذشته‌ام بود اما تجربه خوبی داشتم و به غیر از بازی، در شرایط متفاوت‌تری نسبت به گذشته قرار گرفتم که خیلی به من کمک کرد. در بازی‌ها هم خوب بودم. از طرفی وقتی یک تیم، بازیکن خارجی می‌گیرد، بازیکنان و مربیان تیم‌های دیگر روی او متمرکز می‌شوند تا ببینند چه کسی است، چند سال دارد و کجا بازی کرده؟ این موضوع برایم خیلی خوب بود و نسبت به سال قبل بهتر بازی کردم.

او در مورد وضعیت قرارداد خود با تیم کاهرمان ماراش البیستان اسپور و پیشنهادهایی که برای فصل آینده دارد، گفت: قراردادم تا دو ماه دیگر تمام می‌شود. چهار بازی در دو هفته انجام دادیم تا لیگ زودتر به پایان برسد. برای فصل‌های آینده باید یکسری تغییرات ایجاد شود اما فعلا نمی‌توانم در مورد پیشنهادهایی که دارم صحبت کنم. با این حال امیدوارم که سال آینده هم در ترکیه بازی کنم.

آشفته در مورد وضعیت شیوع کرونا در ترکیه گفت: ما شهر کوچکی هستیم و هنوز کرونا اینجا شیوع پیدا نکرده است. البته با توجه به شیوع کرونا در ایران فعلا در ترکیه می‌مانم و کمی دیرتر برمی‌گردم تا شاید شرایط بهتر شود.

او در مورد وضعیت والیبال بانوان ایران گفت: اگر بازیکنان تیم بزرگسالان فعلی، خداحافظی کنند دیگر هیچ جایگزینی برای آنها نداریم. در واقع در بخش پایه مشکل داریم. ما به غیر از این تیم بزرگسالان، تیم دیگری نداریم، بنابراین به یک مربی خیلی خوب احتیاج است تا طولانی مدت با بانوان کار کند.

آشفته ادامه داد: مهمترین چالش والیبال بانوان هم این است که پایه خوبی نداریم. من تا سه سال پیش یکی از بازیکنان پایه بودم اما از گروه ما فقط دو تا سه نفر به اردوی بزرگسالان وارد شدند که این خیلی بد است.

این ملی‌پوش والیبال در مورد بخش بانوان در سال ۹۸ گفت: همه چیز باید بهتر از این باشد. البته تا حدودی پیشرفت هم کردیم و تیم‌هایی که به مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک اعزام شدند، نتایج رضایت بخشی گرفتند.

او به تلخ‌ترین خاطره خود از سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: یکی از بدترین خاطراتم به قهرمانی آسیا برمی‌گردد، قبل از این مسابقات مادرم در بیمارستان بستری شد و بعد از بازگشت هم یک ماه دیگر در بیمارستان تحت نظر قرار داشت که این خیلی برای من سخت بود. علاوه بر این در خیلی کارها و نه فقط والیبال امسال می‌توانستم انتخاب‌های بهتری داشته باشم و بیشتر فکر کنم.

آشفته در پایان گفت: ما ورزشکاران باید در مورد برخی آموزش‌های مربوط به کرونا و در خانه ماندن دست به دست هم بدهیم، چون وضعیت کشورمان از نظر شیوع این ویروس اصلا خوب نیست.

انتهای پیام 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *