دولت از خرده فروشی ها حمایت کند/ بازار پایان سال طعمه ی کرونا

سرویس سیاسی سادس- سیما صفری : با رشد روزافزون بیماری کرونا وتاثیرات مخرب آن بر اقتصاد، بازار‌های جهانی بسیاری از کشور‌ها همچون بورس‌ بی نصیب نبوده و در برخی موارد نیز شاهد تعطیلی کارخانجات بودیم.

در ایران با ورود این ویروس، شرایط فعالیت داروخانه‌ها و واحد‌های عرضه محصولات بهداشتی به شدت رونق پیدا کرد، اما این تمام ماجرا نیست، زیرا در سوی دیگر بازار، واحد‌های خرده فروشی و عمده فروشی تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته اند و کسادی در بازار‌های مختلف همچون فروشگاه‌های مواد غذایی، شیرینی فروشی‌ها وغیره مشهود است.

بسیاری از کسبه های ریز و درشت خرده فروشی که خود را برای فروش پایان سال آماده کرده بودند، بعد از یکسال انتظار در شرایط اقتصاد ناپایدارمنتظر برداشت پایان سال خود بودند که با بحران کرونا مواجه شدند.

در این بین بعضی فروشنده ها به دلیل مرتبط بودن با بحث سلامت و حوزه ی غذا فروش خوبی داشتند ولی بسیاری ازاقلام غیر مرتبط با بحث کرونا به واقع دچار خسارت غیر قابل چشم پوشی شده اند که براین اساس باید به دنبال راهکاری برای احیای مجدد این بخش ها بود.

در همین رابطه محمدباقر قالیباف منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود با اشاره به وضعیت سخت و بحرانی کسبه های متضررو خرده فروشی ها اشاره داشت: برای حفظ شاکله و جلوگیری از خسارت خرده فروشی های سطح کشور، دولت و شرکت های وابسته به آن و یا نهادهای حاکمیتی می توانند برخی از نیازهای مصرفی عمده خود را تا دو ماه آینده از بازار خرده فروشی تامین کنند.

وی با بیان اینکه این بازار به علت کاهش تقاضا در اثر اپیدمی کرونا آسیب های جدی دیده است اضافه کرد که بهترین راه برای کمک به این بخش ازاقتصاد مردمی حمایت ارگان ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *