فرامرزیان: قرار نبود به المپیکی‌ها جز حقوق، پاداش هم بدهیم/ کسر مالیات طبیعی است


فرامرزیان: قرار نبود به المپیکی‌ها جز حقوق، پاداش هم بدهیم/ کسر مالیات طبیعی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: قرار نبود به ورزشکاران المپیکی به جز حقوق پاداش هم داده شود، این حقوق همان پاداشی است که به صورت کمک هزینه به ورزشکاران در طی یکسال پرداخت خواهد شد.

ژاله فرامرزیان در گفت‌وگو با سادس، درباره انتقاد برخی از ملی‌پوشان المپیکی در خصوص کسر مالیات ۱۰درصدی از حقوق ۵ میلیون تومانی تا المپیک و همچنین پرداخت نشدن پاداش کسب سهمیه از سوی مسوولین ورزش، اظهار کرد: ما این مبلغ را برای ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند به حساب فدراسیونها واریز کردیم و خود فدراسیونها این مبلغ را که به عنوان حقوق و کمک هزینه برای ورزشکاران محسوب می‌شود، با کسر مالیات ۱۰ درصدی به حساب ورزشکاران واریز کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا از این پاداش نیز باید مالیات کسر شود، گفت: این امر طبیعی است وقتی چیزی تحت عنوان حقوق یا کمک هزینه پرداخت می‌شود همانند سایر حقوق و مزایا مالیات نیز به آن تعلق می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان همچنین پیرامون این پرسش که برخی از ورزشکاران المپیکی انتقاد داشتند که به جز حقوق پنج میلیون تومانی قرار بود از سوی وزارت ورزش و جوانان پاداش کسب سهمیه نیز داده شود، خاطرنشان کرد: حقوقی که برای ورزشکاران المپیکی اختصاص داده شده در حقیقت همان پاداش کسب سهمیه است که برای یکسال اردونشینی ورزشکاران المپیکی پیش‌بینی شده تا بدون دغدغه و در آرامش کامل خود را برای المپیک توکیو آماده کنند.

فرامرزیان خاطرنشان کرد: پاداش در صورتی پیش‌بینی شده که ورزشکاران موفق به کسب مدال در المپیک توکیو شوند که این مساله هم به ستاد بازیهای المپیک توکیو برمی‌گردد که قطعا برای مدال آوران المپیک پاداش قابل توجهی را در نظر خواهند گرفت.

وی در پایان افزود: اگر کمک هزینه یا حقوق ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند به عنوان پاداش به آنها می‌دادیم مالیات سنگینی به آن اختصاص پیدا می‌کرد. بنابراین برای کم کردن این مالیات حقوق ورزشکاران المپیکی را تحت عنوان کمک هزینه در اختیار فدراسیونها قرار دادیم تا مالیات کمتری به آن تعلق بگیرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *