کاندیداها و هوادارانشان اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

حسن اختری مدیر عامل مرکز افکارسنجی ایرانیان و نایب رئیس سابق انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در گفت و گو با سادس بیان کرد: انتخابات مظهر تجلی حضور مردم در نظام اسلامی و بستری است که در آن رقابت سیاسی با هدف خدمت به مردم و در چارچوب قانون و در پرتو اخلاق اسلامی معنا و مشروعیت می یابد.

وی ادامه داد: توجه به اینکه نامزدهای انتخاباتی بازیگر اصلی عرصه انتخابات هستند در این میان، پرهیز از بداخلاقی، تخریب و هتک حرمت جریانات، اقوام و مذاهب و کاندیداهای نمایندگی مجلس، از جریانات و سلایق مختلف می تواند سلامتی کامل انتخابات را در پی داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات مجلس اظهار داشت: با توجه به شروع فعالیت های تبلیغی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتظار می‌رود نامزدها و هوادارانشان در فعالیت‌های تبلیغی خودشان، به مفاد قانون انتخابات بالاخص فصل ششم این قانون که شامل ماده ۵۶ الی ۶۵ هست و مختص تبلیغات انتخاباتی است توجه داشته باشند.

اختری گفت: امیدوار هستیم که با رعایت اخلاق مداری و قانونمداری از سوی نامزدهای انتخاباتی، مجریان، ناظران و همه افرادی که به نوعی دست اندرکار انتخابات هستند، بتوانیم انتخابات پرشور و پرنشاطی در دوم اسفندماه داشته باشیم.

وی گفت: نامزدها نباید در تبلیغات خود مطلقا خدمات نظام و مسایل امنیتی و دفاعی کشور و مسایل قومیتی، اعتقادی و دینی استان و کشور را زیر سئوال برند و از دادن وعده های غیر ممکن پرهیز نمایند.

مدیر عامل مرکز افکارسنجی ایرانیان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در همین زمینه فرمودند:«آنچه در انتخابات لازم است، رقابت سالم است؛ رقابت بدون تهمت‌زنی و بدگوئی به یکدیگر است.» بنابراین همه نامزدها باید با رقابت سالم، مراقب ایجاد فضای خصومت و تهمت‌زنی باشند و اجازه سوءاستفاده به فرصت‌طلبان را ندهند.

وی در پایان افزود: انتخابات ‌های مهمی را در پیش رو داریم و از مدت‌ها قبل دشمنان با برنامه‌ریزی به دنبال عدم حضور گسترده مردم در این عرصه‌ی مهم هستند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *