کمک ۱۲ میلیاردی مردم استان مرکزی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان


سادس/مرکزی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی ۱۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان کمک کرده‌اند که ۱۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال آن غیرنقدی بوده است.

محمد محمدی در گفت‌وگو با سادس، سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از مجموع کمک ۱۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریالی مردم استان مرکزی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان دو میلیارد و ۵۰ میلیون ریال، نقدی بوده است.

وی افزود: کمک‌های غیرنقدی مردم استان در قالب پنج محموله توسط این جمعیت به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: علاوه بر کمک‌های مردمی، ۲۴ تن مواد غذایی به ارزش سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل دپوی اقلام ۱۶ گانه انبار امدادی جمعیت هلال احمر این استان به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

محمدی بیان کرد: در سیل لرستان نیز استان مرکزی بعد از استان‌های تهران و خراسان رضوی در جمع آوری کمک‌های نقدی رتبه سوم را در کشور کسب کرد، البته نسبت به بعد جمعیتی باید گفت که استان مرکزی رتبه اول را کسب کرده بود.

وی ادامه داد: در منطقه معمولان لرستان، استان مرکزی توزیع پوشاک را به صورت فروشگاهی انجام داد و تمامی لباس ها براساس سلیقه شخصی بین آنها توزیع شد، این تجربه از زلزله کرمانشاه بدست آمد که لباس‌های زیادی بدلیل بی توجهی به نحوه پوشش و نوع نیاز مردم دورریز شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: ۲۰ تعمیرکار تخصصی لوازم خانگی این استان به صورت داوطلبانه با هدف تعمیر لوازم خانگی سیل زدگان به شهرستان پلدختر اعزام و ۷۵۰ وسیله را تعمیر کردند، تمامی خدمات ارائه شده به صورت رایگان انجام شد و در صورت نیاز، قطعات یدکی از سوی خیران استان مرکزی پشتیبانی شده بود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در دهه فجر امسال نیز تصریح کرد: در حال حاضر در استان مرکزی ۱۳ پایگاه امداد و نجات به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت می‌کنند که اسکان و تغذیه اضطراری در کنار رهاسازی و نجات مصدومین از جمله این خدمات است و در مناسبت‌های مختلف از جمله امداد و نجات نوروزی، در ایام تابستان و زمستان به منظور اجرای طرح‌های فصلی، هشت پایگاه به پایگاه‌های مذکور اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه‌بر این ۱۳ پایگاه، تمامی شعب استان البته به جز یک یا دو مورد دارای انبار امدادی جامع هستند و استان مرکزی جزو معدود استان‌هایی است که وسعت انبارهای امدادی شهرستان‌های آن نسبت به جمعیت آنها بیشتر است.

محمدی افزود: یکی از این پایگاه‌ها به صورت خیرساز با هزینه کرد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان همزمان با دهه فجر در ایجان خنداب به بهره برداری رسید. این پایگاه در مدت زمان کمتر از پنج ماه ساخته شده بود، البته تجهیز امدادی و اداری آن توسط سازمان انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به حوزه جوانان زیر ۲۹ سال اضافه کرد: در این حوزه علاوه ‌بر کارهای فرهنگی فعالیت‌های امدادی نیز آموزش داده می‌شود اما مبنای فعالیت، انجام اقدامات فرهنگی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطرنشان کرد: علاوه بر افتتاح پایگاه ایجان در دهه فجر، برگزاری مانور تیم‌های بهداشت و درمان پایه، برگزاری آزمون کشوری کسب درجه ایثار نجاتگران، تجلیل از خانواده شهدا و رونمایی از کتاب “هلالی‌های بهشتی” از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام بوده است.

محمدی بیان کرد: جمعیت هلال احمر اراک و محلات دارای مرکز فیزیوتراپی بودند که امسال نیز دو فیزیوتراپی خمین و دلیجان افتتاح شد و فیزیوتراپی تفرش نیز در روزهای آینده افتتاح خواهد شد. تجهیزات فیزیوتراپی این سازمان در استان بی نظیر است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *