سپیده جعفری: بانوان بسکتبالیست به توجه بیشتری نیاز دارند


دیدار بسکتبال بانوان، تیم‌های نامی نو و پاز تهران

سرمربی تیم بسکتبال بانوان نامی‌نو می‌گوید، بانوان بسکتبالیست بعد از ۴۰ سال دوری از میادین بین‌المللی، حرکت خود را شروع کره اند و نیاز به حمایت بیشتری دارند.

به گزارش سادس، تیم بسکتبال نامی‌نو اصفهان و نایب قهرمان فصل گذشته، در دومین سال حضور در لیگ برتر به مرحله نیمه نهایی رسیده است. نامی‌نو در مرحله گروهی به عنوان تیم دوم راهی پلی آف شد و با دو پیروزی مقابل خانه بسکتبال هرمزگان به نیمه نهایی صعود کرد و حریف گروه بهمن شد. نماینده اصفهان نتیجه دیدار دور رفت خود را به گروه بهمن واگذر کرد و برای صعود به فینال باید در دیدار برگشت برنده شود تا کار را به بازی سوم بکشاند.  

سپیده جعفری، سرمربی تیم بسکتبال بانوان نامی نو اصفهان در گفت‌وگو با سادس در مورد تیم خود گفت: بازیکنان تیم‌مان به جز مژگان خدادادی از اصفهان هستند و در واقع تیمی بومی با بازیکنانی جوان، پرانگیزه اما بی‌تجربه داریم. کارمان سخت است و با توجه به برنامه تیم ملی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک شرکت می‌کند، مسابقات فشرده‌ای داشته‌ایم اما تا نیمه نهایی بالا آمده‌ایم و باید بینیم چه می‌شود.

او در مورد بازی برگشت با تیم گروه بهمن گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم. با اینکه از نظر مهره‌ای تیم جوانی هستیم و تنها چند بازیکن با تجربه مثل مژگان خدادادی و معصومه اسماعیل زاده داریم  اما با گروه بهمن یک بازی پایاپای داشتیم. ناامید نشده‌ایم و در بازی برگشت هم تمام تلاش خود را می‌کنیم و امیدوارم که نتیجه بگیریم.

هدفمان حضور در فینال است

سرمربی نامی‌نو اصفهان در پاسخ به اینکه آیا هدفتان از ابتدا رسیدن به فینال بود یا اینکه به دلیل جوان گرایی صرفا قصد حضور در لیگ را داشته‌اید؟ بیان کرد: تیم ما سال گذشته یک پای فینال بود و امسال هم هدف ما و باشگاه  این بود که به فینال برسیم. با توجه به توانایی بازیکنان اصفهان  از اول قصدمان همین بوده است. خوشبختانه تا نیمه نهایی بالا آمده‌ایم و این هفته هم تلاش مضاعف می‌کنیم تا در فینال حضور داشته باشیم.

او در مورد کیفیت لیگ بانوان گفت: ۱۲ تیم در لیگ حضور داشتند و با وجود مشکلات اسپانسری تلاش کردند تا در جریان رقابت‌ها باشند. همه این بازیکنان جوان و با انگیزه هستند و نیاز به حمایت دارند. با توجه به اینکه امسال هم بازیکنان با تجربه در تیم‌های مختلف پخش شده بودند و بازیکنان جوان و با انگیزه کنار آنها بازی می‌کردند، لیگ جذابی داشتیم. تمام دیدارهای گروه ما حساسیت‌هایی را داشت که نشان دهنده سطح بالای لیگ بود. امیدورام که این روند هر سال رو به رشد باشد.

داوران هم مثل بازیکنان و مربیان خطا می‌کنند

جعفری به ادعای برخی تیم‌ها مبنی بر اینکه داوران خطای بازیکنان ملی‌پوش را نمی‌گیرند، واکنش نشان داد و گفت: در جریان بازی ممکن است برخی خطای بیشتر و برخی خطای کمتری داشته باشند اما فکر نمی‌کنم داوران در سطح لیگ برتر چنین کاری بکنند. اگر واقعا این گونه باشد به ضرر تیم ملی بسکتبال است. همانطور که بازیکنان و مربیان اشتباه دارند، داوران هم اشتباه می‌کنند. بازیکنان ملی جایگاه خود را دارند و ارزشمند هستند و نباید مسیر بسکتبال را به سمت و سویی برد که همه چیز زیر سوال برود.چنین چیزی نمی‌تواند درست باشد.

سرمربی تیم نامی‌نو اصفهان با بیان اینکه بانوان بسکتبالیست ایران ۴۰ سال از حضور در رویدادهای بین‌المللی محروم بودند، ادامه داد: گفت: این زمان کمی نبود که از دست رفت اما اکنون راه هموار شده است در نتیجه باید ضمن توجه بیشتر به بانوان، لیگ را حرفه‌ای‌تر برگزار کنیم. اعزام‌های تیم‌های سه نفره و پنج نفره انجام می‌شود اما باید برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم تا در بازی‌های برون مرزی نتایج بهتری به دست بیاوریم. بازیکنان ما پرتوان هستند و شایستگی‌های خود را نشان داده‌اند اما به توجه بیشتری نیاز دارند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *