ممیزی مالیات بر حساب و کتاب موسسات کنکوری

سرویس سیاسی سادس: نمایندگان مردم در خانه ملت، با پرداخت مالیات و عوارض توسط موسسات کمک آموزشی و کنکور موافقت کردند.

در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، خدمات زینک، چاپ و انتشار، روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه  و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور از مالیات معاف شدند.

بر این اساس موسسات کمک آموزشی و کنکور که اقدام به انتشار کتاب های کمک آموزشی و کنکور می کنند و بعضی درآمدهای میلیاردی دارند و تاکنون مالیات پرداخت نمی کردند، با مصوبه دیروز مجلس موظف به پرداخت مالیات شدند.

سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گردش مالی بالای مؤسسات کمک آموزشی و کنکور، افزود: گردش مالی در این حوزه ۴۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده که اگر به درستی از این مؤسسات مالیات اخذ شود، رقمی معادل ۶ هزار میلیارد تومان به درآمد مالیاتی کشور اضافه خواهد شد.

وی، رأی مجلس به این استثنا شدن موسسات کمک آموزشی و کنکور را بسیار مهم دانست و گفت: در شرایط کاهش اتکای کشور به بودجه‌های نفتی این تصمیم بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

شاید تعجب کنید که موسسات کمک آموزشی و کنکور که اقدام به انتشار کتاب های کمک آموزشی و کنکور می کنند و برخی از آن ها درآمدهای میلیاردی نیز دارند، تاکنون از پرداخت مالیات معاف بودند و فعالیت آن ها فرهنگی تلقی می شد! و البته که اگر دانش آموز پشت کنکور داشته باشید می دانید که باید چقدر در دوره متوسطه دوم برای خرید همین کتاب ها که عموما نکته و تست هستند هزینه کنید!

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *