پیش بینی بارش باران در هرمزگان و سیستان و بلوچستان


مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام ورود سامانه بارشی به کشور از امروز (اول بهمن) از تداوم بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور از جمله هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با سادس بیان این که امروز (اول بهمن) در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش پراکنده ادامه دارد، اظهار کرد: به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام و لرستان بارش برف و باران آغاز می‌شود و در برخی مناطق شمال غرب، جنوب غرب و مرکز نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا (۲ بهمن) در غرب، جنوب غرب، مرکز و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می شود و در استان‌های لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و شمال فارس بارش برف و باران و در شمال بوشهر رگبار و رعد و برق شدت دارد.

به گفته وی در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرزو تهران و در برخی مناطق شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

ضیاییان با اشاره به اینکه روز پنج شنبه (۳ بهمن) این سامانه بارشی در نیمه شرقی و جنوب کشور فعال است، اظهارکرد: در جنوب فارس و بوشهر، هرمزگان و جزایر خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدت بیشتری دارد و در نیمه جنوبی کرمان، خراسان جنوبی و شرق خراسان رضوی بارش برف و باران شدت خواهد داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی روز پنج شنبه (۳ بهمن) در دامنه‌های زاگرس در نوار غربی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی روز جمعه ( ۴ بهمن) در سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش و وزش باد شدید رخ می دهد.

ضیاییان ادامه داد: به تدریج با خروج این سامانه از شرق کشور موج دیگری به شمال غرب وارد می شود و بارش برف و کاهش نسبی دما در شمال غرب و غرب آغاز خواهد شد. بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام شدت دارد.در این روز با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در این مناطق دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی روز شنبه ( ۵ بهمن) علاوه  بر فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب با تداوم بارش در سواحل شمالی کشور در شمال شرق و شرق نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: خلیج فارس تا روز پنج شنبه (۳ بهمن) و تنگه هرمز طی امروز تا جمعه و دریای عمان در روز جمعه مواج است همچنین دریای خزر نیز طی روز جمعه مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲ بهمن) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعدازظهر ابری و اواخر وقت بارش برف و باران با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی روز پنج شنبه (۳ بهمن) نیز ابری در بعضی ساعات همراه با بارش برف و باران و در بعدازظهر وزش باد و در اواخر وقت کاهش ابر و کاهش دما با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *