شرایط نامطلوب هوای امروز تهران


بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز تهران (۲۷ دی ماه) به دلیل غلظت ذرات معلق و تداوم وضعیت جوی آرام، نامطلوب خواهد بود.

به گزارش سادس، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبحگاه روز جمعه (۲۷ دی ۹۸) باوجود کاهش حجم ترافیک در روز تعطیل، در بیشتر مناطق پایتخت شاهد تجمع ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا خواهیم بود که عمدتاً ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و انباشت آلاینده‌ها از روز قبل است.

احتمال بارش‌های پراکنده و رشد ناپایداری جوی در طی روز سبب می‌شود که از غلظت آلاینده‌ها تا حدودی کاسته شود، با این حال در اواخر وقت جمعه همراه با افزایش حجم ترافیک، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و به‌تبع آن شاهد برقراری شرایط نامطلوب در بیشتر مناطق شهر تهران خواهیم بود.

با تداوم وضعیت جوی آرام و انباشت آلاینده‌ها تا صبح روز شنبه (۲۸ دی ۹۸) به همراه ازدیاد تردد خودروها در نخستین روز هفته، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس طی برخی ساعات صبحگاه دور از انتظار نخواهد بود.

با افزایش میزان ناپایداری جوی، رشد ابر و گاهی بارش پراکنده در برخی ساعات روز از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. شایان ذکر است در ساعات اوج ترافیک شامگاهی در مناطق پرتردد، کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۷ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۹۱ و هوا در شرایط قابل قبول است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *