افزایش موارد غیرضروری تست تهاجمی پاپ‌اسمیر در آمریکا


نتایج یک مطالعه در ایالات متحده نشان داد در حالیکه که طبق دستورالعمل‌های استاندارد پزشکی بسیاری از زنان زیر ۲۱ سال نیازی به انجام آزمایشات لگن یا معاینات غربالگری سرطانه دهانه رحم ندارند اما هنوز در این کشور تعدادی زیادی از زنان جوان تحت این معاینات و تست‌های تهاجمی قرار می‌گیرند.

به گزارش سادس، متخصصان انجمن سرطان آمریکا به تازگی اعلام کرده‌اند که بسیاری از زنان جوان و زنان زیر ۲۱ سال نیازی به معاینه لگن و تست تهاجمی پاپ‌اسمیر برای غربالگری سرطان دهانه رحم ندارند.

گزارش‌ها حاکیست سالانه در حدود ۴.۱ میلیون نفر از زنان در ایالات متحده تحت معاینات غیرضروری لگن قرار می‌گیرند و ۱.۶ میلیون نفر نیز تست تهاجمی پاپ اسمیر انجام می‌دهند.

این در حالی است که به گفته “جین کویین”، متخصص مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، معاینات غیرضروری لگن و آزمایشات دهانه رحم در بسیاری موارد می‌تواند به درمان‌ها و هزینه‌های غیرضروری منتهی شود. به‌ویژه اینکه در بسیاری از زنان جوان، این معاینات با ترس، اضطراب، ناراحتی و درد همراه است.

به گفته کارشناسان انجمن سرطان آمریکا، بیش از نیمی از این معاینات روی زنانی انجام می‌شود که نه مبتلا به بیماری‌های مرتبط هستند، نه از دستگاه ضدبارداری داخل رحمی یا همان IUD استفاده می‌کنند و نه باردار شده‌اند.

به گزارش رویترز، به گفته کارشناسان تست پاپ‌اسمیر فقط برای شمار کمی از زنان جوان و زنان زیر ۲۱ سال توصیه می‌شود که در معرض ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی بوده یا مبتلا به برخی از بیماری‌ها یا سرطان‌های مرتبط هستند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *