بررسی آلودگی هوای پایتخت با حضور شهردار تهران در کمیسیون عمران


نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی مسئله آلودگی هوای پایتخت و همچنین تقاضای تحقیق و تفحص گروهی از نمایندگان از شهرداری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفت و گو با سادس ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون مجددا برخی از مواد لایحه بودجه سال ۹۹ کشور در حوزه عمران و حمل و نقل با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد از این به بعد برای بررسی تمام محورهای لایحه بودجه این جلسات ادامه داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین شهردار تهران نیز در ادامه در جلسه حاضر شدند و مسئله آلودگی هوای پایتخت مورد بحث قرار گرفت. آقای حناچی نیز گزارشی درباره وضعیت آلودگی هوای تهران و عوامل موثر در بروز این مسئله ارائه کرد. بر اساس این گزارش، اتوبوس‌ها با ۲۳ درصد، خودروها با ۴۰ درصد، موتورسیکلت با ۱۰ درصد و تاکسی درون شهری با ۱۰ درصد، بیشترین سهم را در آلودگی هوای پایتخت داشته است. شهردار تهران بر لزوم حمایت مجلس و دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تأکید کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: در ادامه طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با حضور شهردار و نمایندگان متقاضی بررسی شد، طرح مذکور دارای دو محور بود؛ یکی واگذاری املاک نجومی توسط شهرداری و دیگری میزان بدهی شهرداری تهران است.

وی در ادامه تاکید کرد: در نهایت مقرر شد که شهرداری گزارش و مستندات خود را درباره دو محور مطرح شده در طرح تحقیق و تفحص به کمیسیون عمران ارائه کند تا در جلسات آینده در این خصوص تصمیم گیری شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *